Gå til innhold

Verdens snilleste katt!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet mange av dere er hysterisk redde for katter og barn, men jeg tror jeg må ha verdens snilleste katt!

Snuppa bruker å sette etter katta i full fart på alle fire, men han bruker å gå bort når hun kommer og markerer henne bare når hun står ved bordet e.l. slik at hun ikke klarer å ta tak i han. Han har blitt lugget endel, og ser fornærmet på meg når det skjer.

Men i dag satt hun på kjøkkenet da han kom og hilste på henne- hun tok et SKIKKELIG godt tak i pelsen hans (hun lugger veldig hardt). Han måtte vri seg masse for å komme unna, og jeg så han var redd. Han bare vred seg unna- ikke engang spor av vilje til å klore eller bite henne!!! Snille snille pusen min!!

Og han som kom til oss fra dyrevernet en skikkelig skadet og skremt sjel!! Nå ser han at hun er en potensiell lekekamerat- følger med når hun leker og løper etter de små ballene som er "hans" dersom hun kaster dem.

Forresten- har dere noen gang hørt om et virkelig tilfelle der katter har kvelt babyer i deres egen seng inne? Vi holder katten ute av rommet nå når hun er så liten som 7 mndr. men kan ikke tenke meg at vi kommer til å holde på med det ettersom hun blir eldre. Har en mistanke om at han kommer til å bli mer hennes katt enn vår, han er så interessert i henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også verdens snilleste katter,men jeg har alltid døra til rommet hennes lukket når hun sover. Synes ikke de har noe der inne å gjøre da uansett.

Skrevet

Så godt å høre en sånn historie! =)

Jeg også har en helt suuuper katt!

Han ble sparket og slått, var redd lenge før den ble trygg.

Nå kan man kaste den i veggen uten at den blir sint (har ikke prøvd selv, men.. var en dagmamma-unge som prøvde.. ussjj=(

Men Pelle gikk bort, uten å frese eller noe.) Han har blitt dradd i halen av Daniel, men ikke gjort en ting.

Når han ser Daniel, løper han som oftest vekk, han er litt av en rakker denne sønnen min!:P

Men deilig å vite at katta mi er SNILL som et lam! =)

Skrevet

Jeg eeeelsker katter de er bare fantastiske hadde 2 helt utrolig snille pusegutter =0)

Vet desverre om en jente som døde da en katt la seg over ansiktet hennes så desverre kan det skje. Hun var over året.Men folk får gjøre hva de vil. Mine flotte puseladder måtte sove på stua.

Desverre ble jeg allergisk =0(. Gjorde alt for å beholde de men legen nektet meg. Men nå bor de hos en venninne av mamme lever livets glade dager i ett stort hus og blitt utekatter så de har det bra=0)

Skrevet

Vi har 3 katter. Ingen av dem har noen sinne gjort snuppa noe, og de har innimellom når hun har fått tak i dem, latt de gjennomgå...... Hun får ikke bruke dem som leke, kun kose eller gi de mat, men klart, en gang i blandt frister nok halen o.l. litt for mye. Men vi sier alltid NEI når hun er slem, og da skal hun alltid koooose :)

Ingen av disse 3 kattene har heller noen gang vist interesse for sengen, vogna eller noe annet som er hennes. Men, vi lar ikke kattene sove på rommet hennes for det da. De er stort sett ute på natten. Når hun blir større får hun heller velge selv. Nå er hun 21 mnd. og sikkert stor nok til å skyve de fra seg, men kattene har ingen ting å gjøre i hennes seng. De får lov å ligge i vår, oppå sengeteppet, på dagtid!

Har også alltid syntes folk er så overhysterisk når det kommer til katter og babyer/små barn. Men, som med alt annet. Det er lov å bruke hodet :)

Skrevet

*sukk*.....

En gang til.... det er ikke snakk om å være hysterisk, det er snakk om å ta sine forhåndsregler, og å reagere på at noen nærmest oppfordrer andre til å ha katten på barnets soverom..

Og JA jeg kjenner til et tilfelle hvor et barn har blitt kvalt pga en katt som ,forsåvidt også var verdens snilleste slik du beskriver din katt, hadde lagt seg over hals,munn og nese...Familien hadde ikke calling på soverommet..

Rart med det;

Her reagerer jeg på , ikke hva andre gjør,eller forholder seg til sine dyr/barn , men på at noen nærmest oppforderer andre til å gjøre noe som kan være farlig... Hva folk gjør hver for seg er deres sak..Innlegget mitt blir mer eller mindre slaktet, og latterliggjort ved at det blir lagt ut flere ''tulletråder'' om samme tema..Mens på en annen side kan man se over alle disse bilstoldebattene, og alle som ''er gode'' foreldre vet jo selvsagt at bilstolen skal stå bakovervendt..... Alle andre kan bare 'drite og dra' liksom...

Og om dere fortsatt ikke skjønner hva jeg faktisk prøver å få fram,ikke gidd... Jeg har gitt opp denne debatten..:P og nå skal jeg legge meg..

God Natt:)

Skrevet

.....................og kjære dere da,det har da vitterlig ikke noe å gjøre med hvor snill/slem katten er....

Poenget er at den er uforutsigbar,og det er naturlig for den å skulle ''passe på, og å trøste'' ,derav legge seg oppunder ansikt/hals..

Skrevet

enig med dotten- kjempeviktig å lære barna at de skal være snille med dyr. En av de flotte tingene de lærer ved å ha dyr.

Er ennå ikke overbevist om at katt og soving (forutenom om vinteren med barnevogn) er noen stor fare. Legen på helsestasjonen (har jobbet der i 30 år) har aldri møtt på det, men han har derimot med jevne mellomrom sett barn som har frøsset ihjel i vogna ute (tro det eller ei).

Men man må jo også tenke på allergier- trenger ikke å ha hår i senga også....

Skrevet

man skal alltid passe på dyr med barn, jeg har selv blitt alvorlig angrepet som liten av et dyr som det klikket for (svuls på hjernen). Men man snakker om dette med katter som om det er noe som skjer hele tiden, mens de aller fleste som hyler om det kan ikke si at de kjenner noen det har skjedd med.

dattra til svigerbror mistet nesten armen sin for 1/2 år siden da hun ble angrepet av en kjent gammel familiehund (hun var på besøk). Heldig at hun ble reddet tidsnok slik at hun ikke ble drept. De tror hunden var senil og derfor pludselig ble hissig. Man vet aldri med dyr- men jeg ser masse folk som lar småbarn hilse på fremmede hunder uten at det hyles i hytt og pine om dette!!

Skrevet

Min pus bare reiser når sønnen min kommer løpende etter ham.

Aldri vært aggressiv mot ham, men vi holdt de to adskilt. Junior har nemlig påvist katteallergi.

Vi prøver så smått å ha pus tilbake i huset og inntil nå er det ikke noe problem i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...