Gå til innhold

Noe så utrolig deprimerende!!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom akkurat til å tenke på det... Min kjære sitter å gleder seg til jul, første jul hjemme og vi er blitt en skikkelig familie med et lite nurk:)

MEN samtidig kom jeg på tanken at: FY så kjipt da!!! Her har jeg lagt på meg masse, og gleder meg til å få vekk alle kiloene igjen,MEN når det er gjort, så er det blitt jul, og all den gode maten og innetiden kommer med kos,kakao og sjokolade:( Buhuhuhuhu, kommer vel til å se gravid ut til langt over nyttår:( Jeg som hadde gledet meg til å få min egen kropp tilbake...

Sitter her å depper litt jeg, så blir ferdig med det før vi treffer sengen:) hehe

me&mini

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ha masse sex!! Det er god trening:)

Skrevet

hehe, hvis det frister da;)

Skrevet

Du kan kose deg med litt julegodt og likevel gå ned i vekt dersom du ammer, det gjorde i hvertfall jeg med mi forrige. Hadde ti kilo i overlast da kiloene i forb med fødselen var borte, resten gikk også av i løpet av de første mnd, selv om jeg ikke slanket meg. Så ikke depp du :))

Skrevet

Er lenge til jul da :-) Du kan fortsatt gå ned mye i de 4-5 månedene fram til da. Og om du kanskje går opp en kilo eller tre i desember, er ikke det så vanskelig å bli kvitt.

Ellers er det jo mye sunt og godt å fråtse i i jula og:

Røkelaks, gravlaks, torsk, juleskinker og annet godt kjøttpålegg.. Marsipan kan du få kjøpt i helsekostsjapper laget av fruktose, samme med pepperkaker. Smaker akkurat like søtt og godt. Også legger man jo ikke på seg av vin, hehe. Med noen aketurer eller skiturer (eller trilleturer i dyp snø..) tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for :-)

Skrevet

Nå har jeg hatt 9 mnd med karantene for alt som man kan kose seg med og tellt karbohydrater og prøvd å holdt meg unna sukker. (har diabetes) Så når denne ungen er ute skal jeg virkelig kose meg, og ihvertfall i jula..

Så får kg være kg..

Bare jeg ikke får stoffskifteproblermer etterpå slik som sist... Hadde det bare en periode så gikk det over, men på 3 mnd så gikk jeg opp mer enn jeg hadde gjordt hele svangerskapet og de var deprimerende..

Skrevet

Kos deg i jula du!!! det er jo enda ei stund til!

dessuten så er det ikke det du spiser mellom jul og nyttår du legger på deg av, det er det du spiser mellom nyttår og jul man blir feit av!!

Det er jo trossalt bare 1-2 uker det er snakk om :)

Jeg gleder meg masse til jul!! får jo sikkert mange flere presanger denne jula, siden jeg får åpne alle di vi får til lille nurket også......hehe....:D moro moro (er fortsatt litt unge når det kommer til jul og slikt).

Skrevet

Kan man få stoffskifte problemer i tillegg etterpå?? hvorfor får man ikke vite sånne ting. prøvde å spørre om svangerskapsforgiftning og morkakesvikt og oddsen for dette og hva som kunne gjøres for å unngå dette men lite svar man får av legen da gitt. fikk bare mor og barn kan dø av svangerskapsforgiftning og du kan ikke gjøre noe for å unngå det. ikke engang holde bs rundt 3. ligger nå rundt 3-5. hba1c på 5,5.

Skrevet

Det er masse man ikke vet når man blir gravid med diabetes som man egentlig burde ha visst har jeg funnet ut...

Men jeg har klart det meste jeg føler jeg.. Selv om jeg alt i alt har kommet bra ut..

Og jeg som trodde da jeg ble gravid med førstemann at så lenge man hadde et fint blodsukker så fikk man et relativt normalt svangerskap.. hehe så feil man kan ta..

Hvis du går inn på debattene med kompliserte svangerskap og kronisk syke foreldre så har jeg skrevet en del om mine svangerskap der... Men hva jeg har opplevd er vel ikke akuratt vanlig for diabetikere alltid heller da..

Men stoffskifteproblemer er også noe vi er ekstra utsatt for ja.. Jeg fikk det som sagt kun en periode, men når man er i en fase der man tror man skal gå ned i vekt og begynner å rase opp i stedet er det absolutt ikke noe gøy + at jeg ble veldig sliten.

Skrevet

Tusen takk for at du svarte. Har vært inne og lest en del av innleggene deres.Men trodde nesten jeg var alene her nå siden det er en stund siden de ble postet og sist svart. Prøver bare å plukke til meg mest mulig info. sånn at jeg er nesten forberedt på mest mulig. Ikke at det går men vil likssom prøve så jeg slipper å bli kjempe sjokkert hvis ting skjer. Men det er mye nyttig som det er bra dere deler, så man er klar over ting som kan skje underveis og etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...