Gå til innhold

Det med katt/unger/soverom/vogn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke katten på soverommet, fordi jeg ikke synes katten har noe der å gjøre pga pels/røyting, fuglelopper osv..

Men om katten legger seg over ansiktet på barnet er jo noe "alle har hørt om" inkl meg selv. Men er det noen som har opplevd det? Som har hørt om eller lest om unger som har omkommet pga det?

Jeg har opplevd at pus har lagt seg oppå føttene til Pilten (han lå i voksiposen) når han lå i vogna, men over hals/ansikt har jeg aldri sett eller hørt om.

Er det bare en myte eller?

Har aldri lest om baby/barn som har omkommet pga dette..

Bare lurer jeg altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke opplevd eller hørt fra min omganskrets iallefall.

Skrevet

Desverre vet jeg om en unge som døde av att en katt la seg over ansiktet på henne. Hun var over året. Men folk får gjøre hva de selv vil.

Skrevet

leste det i se og hør for en del år tilbake. katta kvelte ungen i vogna da det var kaldt ute, og den ville varme seg.. tragisk :(

Skrevet

Ok, nei jeg bare lurte, for jeg har aldri sett det selv. Tragisk om det skulle skje, helt klart.

Jeg er ikke for å ha dyr på soverommet i det hele tatt uansett..

Skrevet

Har hørt at man skal passe seg for det, men aldri hørt om at det har skjedd noen jeg kjenner. Var veldig påpasselig til å begynne med fordi vi har to katter, men det har aldri vært noe problem. De lærte raskt å ikke legge seg i gripeavstand etter å ha smertelig erfart hvor sterk hun var i klypa.. hehe ;o)

Skrevet

Ja jeg kjenner til et tilfelle,så derfor jeg er litt på ''hugget'' når det gjelder dette....

Skrevet

Vi var på besøk hos mine foreldre. Minimais var 3mnd, og satt i vippestolen på spisestua. Jeg og mamma var på kjøkkenet, mamma laget mat og jeg henta glass til å dekke på. Så kommer 3-åringen springende og sier "mamma mamma du må kom med ein gang for katta ligg oppå lillesøster!" jeg slapp glassene og sprang - der lå katta faktisk oppå ungen, alt jeg så var en svart katt krølla sammen i sovestilling - og under stakk det ut to små baby-føtter... gjett om den katta fløy ut på verandaen i en viss fart... jeg ble livredd!

Så JA det kan skje!!!!!!!!!

Skrevet

Men dette grenser jo til hysteri!

Selvom jeg vet om noen som døde i trafikkulykke ville ikke jeg gått ut og advart samtlige om ikke å være i besittelse av bil.

Jeg elsker kattene mine, men passer jo på at de ikke tar livet av ungene mine.

(Jeg har de som sagt heller ikke inne på soveværelset p.g.a. røytinga.)

Dessverre er det mange fordommer og uvitenhet ute og går, kanskje derfor det er så mange hjemløse katter, nettopp p.g.a. slike holdninger,

Skrevet

Er det grensen til hysteri når du vet om en vakker liten tulle som døde. Ok da er jeg hysterisk. Uvitenhet jeg vet ikke jeg. Det får du lov å tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...