Gå til innhold

Hva er egentlig meningen med og miste et barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos legen nå i kveld grunnet blødninger.

Jeg fikk beskjed om at det var lite de kunne gjøre dersom blødningene skylles prematur fødsel. Som jordmoren sa "det er en mening med alt som skjer". hva er det for en ting og si til en gravid? Ikke bare er det provoserende at hun inndirekte sier at det er en mening med og miste et barn, men også det at hun inndirekte sa at det ikke var håp.

Er det bare jeg som reagerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

what? hva har skjedd?? hvilken uke er du i?? det er ingen mening i å miste et barn! Noen sier at vi lever for å lære noe og ta med oss det videre i et neste liv, men i sånne situasjoner synes jeg det er pisspreik!

Skrevet

nei sånnt sier du faen ikke til gravide..herremann. hvor langt er du på vei? det skal nok gå bra du..

Skrevet

jeg er 25+3 idag..

Skrevet

Er ikke du over den grensen der de faktisk skal hjelpe deg da?

Prøve og redde?

Herreguuuud!

Dette ble for teit!

Kan du ikke få snakke med noen andre?

Du skal da ikke bli sendt hjem med en slik beskjed bare??!!!!

Uff da!! *trøste*

Skrevet

herregud de skal jo hjelpe deg vel når du er over uke 24??? HVA f..... var dette for noen lege og jordmor?? de kan jo ikke bare sende deg jeg når du har kommet så langt`??

Skrevet

jo, altså ikke vet jeg egentlig. For de vet jo knapt noe selv. Jeg er sendt hjem for og "håpe på det beste".

Trodde alt det "farlige" skulle være over nå, men det var det visst ikke for min del:/

Skrevet

dersom du forsatt blør så ville jeg faktisk reist tilbake. jeg hadde ikke " gitt" meg så lett..

herremann. jeg føler virkelig med deg..Det går sikkert bra men de burde jo selfølgelig holde deg på sykeuset for å følge med deg...??!!!

Skrevet

men blir du ikke sendt til sykehuset på ul eller overvaking?

off, dette var trist.. ønsker deg lykke til! krysser fingrer og tær!!

Skrevet

det her e rart az...hvis du blør no kan det være morkaka som har løsna eller noe...ikkje for å skremme deg az,men du må få rævva di på sykehuset med engang,ellers så kan du risikere å miste barnet..

krev å få grundig sjekk + ul

Skrevet

Nei, herregud! Dette var forferdelig dårlig! En mening med alt som skjer, hva i svarten er det for en idiotisk ting å si! Hvis du fremdeles er redd for at du holder på å miste, ring føden igjen og forlang å bli lagt inn. For noe tull!

En bekjent av meg mistet nylig barnet sitt under fødselen, og det var grunnet medisinsk feilvurdering. Sier ikke det for å skremme deg, men vi må stå på krava - det er vår kropp, vårt barn og det skal tas alvorlig!!

Skrevet

Reis tilbake og NEKT og dra vennen!

Du har all rett på din side der!

De skal ikke sende deg hjem om du føler deg utrygg!

Skrevet

Takk for gode svar!

Jeg fikk både UL og GU, men de fant fremdeles ikke ut av noe som helst!!

Jeg har hatt en SA tidligere og tenker selvsagt på det, selvom jeg vet at man ikke får SA så langt ut i svangerskapet.

Heldigvis har jeg mannen min og prate med i kveld, så får vi bare håpe på det beste sammen, og at det gjerne slutter i løpet av natten..

Skrevet

skjønne ikkje at de ikkje ville ha deg inne til observasjon i...

kan lage sak ut av dette...

Skrevet

Jeg hadde ringt til føden og bedt dem legge meg inn snarest! Du er kommet så langt at om barnet ditt blir født nå har det en god sjangse til å overleve. Ikke gi deg før du får svar og stå på!

Lykke til og håper det går bra med dere alle 3:-)

Skrevet

Glemte å si at jeg selv har et prematurt barn og har også sett andre barn helt ned i uke 25 som har klart seg helt fint:-)

OG KLAG på det kvinnemennesket som snakket til deg på den måten. Det var skrekkelig uproffesjonellt.

Skrevet

Hvor var dette?

Høres ut som det jeg opplevde....

Ålesund.

Overhørte samtalen mellom to jm på gangen før vi ble tatt inn.

"Hva gjør jeg om der ikke er liv?"

"Nei, da er det ikke noe å gjøre da...."

Så måtte jeg sitte å vente i 4timer før jeg endelig ble sjekket.

Ble tatt sann ca 2min etter vaktskifte. Fikk ei kjempekjekk jm som beklaget alt. At vi ikke hadde fått mat og ikke minst at vi enda ikke hadde fått hjelp.

Det var liksom ikke snakk om å sjekke i full fart om det var mulig å enda redde om det var fare på ferde.

Det at jeg ikke kjente liv, er jo ikke det samme som at fosteret alt er død.....

Fikk du sjekk med ukl?

Sjekket babyen, morkake og alt det der?

Selv har jeg vært plaget med blødninger gjennom hele sv.skapet.

Vært inne til sjekk hver gang. Først gyn, så føden.

Har blitt tatt på alvor hver gang, sjekket grundig og blitt sendt hjem etterpå. (Med et "vi finner ikke grunn til den blødningen")

Jeg har følt meg helt trygg hver gang jeg har blitt sendt hjem, og det skal du også gjøre !!

Gjør du ikke det, har du god grunn til å reise tilbake for mer sjekk om det er mulig.

Skrevet

nei huff! Ikke god behandling det der! De har plikt til å prøve å redde barn helt ned i uke 23, og i uke 25 overlever veldig mange...

men om de ikke kunne se noe på ultralyd eller GU så kan de jo ikke godt ta ut ungen nå heller, for det beste er jo om den får være der lengst mulig! Men fikk du ingen forklaring elle noe? det er jo mange som blør før fødselen starter, og når fødselen vel starter så gjør de sikkert alt for å redde babyen din! håper det går bra for dere, det gjør det sikkert, men du får være ekstra obs på om du kjenner spark i magen, gjør du det så har babyene det stort sett fint!! Masse lykke til!

Hilsen en som selv har født for tidlig

Skrevet

Ville bare ønske deg lykke til. Skal krysse finger og tær for at alt går bra.

Skrevet

Nei det gjør du virkelig ikke!! Ville absolut kontaktet sykehusledelsen ang dette her...sånn sier man f... bare ikke.

Skrevet

Fikk forøvrig premature rier i uke 23 da jeg var gravid med min sønn og ble lagt inn over natta jeg da...de tok det veldig alvorlig for min del...så dette høres rart ut!

Skrevet

Hei hei=)

Fra ei som har mistet 2 ganger før(den ene dagen før termin) så fikk jeg den beskjeden tidlig i svangerskapet, og først ble jeg så forbannet og frustrert at det aner du ikke. Men etter noen tider endret jeg tankegang fra å hate jordmoren til å tenke "hva hvis det ikke hadde skjedd?". Ikke vondt ment på noen måte, bare sier det jeg kom fram til og det var "kanskje hvis jeg ikke hadde mistet, hadde barnet mitt fått f.eks en uhelbredlig sykdom senere". Høres forferdelig ut men det er naturens egen måte å "fjerne" noe som er sykt, og det er ikke noe å gjøre med det.

Men tror nok det går bra med deg ja:)

Ville bare dele min erfaring.

Skrevet

Herregud, slikt sier man bare ikke til en gravid jente!!!!!

Gud.. Blir sinna inni meg!

Og du er jo over den grensa for st de skal gjøre noe for å forsøke å hindre prematur fødsel, pluss å selvsagt redde barnet dersom det skulle skje!!!!

Nei, kontakt en annen jordmor og eller lege, jeg personlig syns du er blitt dårlig behandlet. De måtte vel skjekke hvor blødningene kommer fra etc? Rart du ikke ble lagt inn til observasjon og..

Da jeg gikk til j,m på kontroller fikk jeg streng beskjed om at hvis jeg blødde (uansett hvor mye) så MÅTTE jeg kontakte føden for en grundig skjekk og observasjon!

Huff... Masse lykke til iallefall :)

Skrevet

Nei vettu hva??!!! er dette virkelig sant?? det er det verste jeg har hørt. håper du kom deg raskt til sykehuset. det er myyye man kan gjøre for å stoppe en prematur fødsel, og hvis du føder nå bør du jo også være på sykehuset!!!!!! Jeg fødte jenta mi i uke 24+6 og hun er en sterk og tøff jente i dag, så dette høres jo helt villt ut!!!!! Håper virkelig du kom deg til sykehuset i en fei, for at de ikke kan gjøre noe er bullshit!!!

Lykke til :D håper det går bra!!

Skrevet

du skal jo bli lagt inn på observasjon og bli gitt lungemodningssprøyter hvis det er risiko for prematur fødsel.

Er det ikke tegn til fødsel (forkortet livmorhals e.l.) skal du fortsatt bli observert!

HVilket sykehus er det du tilhører? hadde ringt et annet et hvis det var så lite hjelp å få, du kan ikke risikere barnet ditt pga "legetabbe".

Maaange barn greier seg da de blir født i uke 25, og da du ikke er i fødsel er det jo store sjanser for å stoppe det da det evt skulle starte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...