Gå til innhold

Et lite riskorn av en tann= tannpuss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille tassen her har akkurat fått en tann og en til er på vei. Plutselig slo det meg at vi jo kanskje må begynne å pusse litt tannebiss:)

Hvordan er det egentlig? Har begynt så vidt, tar jo ikke lange stunden akkurat, men trenger man egentlig pusse i starten? Er jo for å innføre gode vaner! Men hva med tannkrem, er det nødvendig?

Grønn førstegangsmamma her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å sette i gang med børsten:)

Det er dere som har ansvaret for tennene hans vet du:)

Det lille som syns skal pusses med bittelitt tannkrem...

Etterhvert skal du ha tannkremdært på størrelse med hans lillefingernegl...

Lykke til!

Skrevet

Jeg våger meg å svare selv om jeg er en helt grønn førstegangsmamma jeg også, men småtten fikk sin første tann for litt over en uke siden og forrige dagen fikk han nummer to.

Jeg var innom apoteket og fikk beskjed om at det bare var å sette i gang med pussen. Jeg kjøpte en tannbørste som har børsten i den ene enden og en bitering i den andre. Jeg må lokke litt for å få han til å åpne munnen, "Puss,puss, så får du en suss" får han til å glise såpass at jeg får pusset de to bittesmå riskorna han har:) Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne buke Zenzodyne tannkrem for barn (jeg fikk en prøve i babystartpakka jeg hentet på apoteket), men bruker bare en mikroskopisk mengde.

Lykke til:)

Skrevet

Vi begynte å pusse slik bellen og sebastian gjør med en gang tennene kom, like greit at vi og hun venner seg til det først som sist. Jeg ammer først og så pusser vi. Hun synes det er kjempemorsomt og vet at da er det på tide å sove. Vi sluttet også med nattamming ikke så altfor lenge etter at hun hadde fått to tenner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...