~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 NEI! - det er INGEN selvfølge at et barn på 16 mnd våkner om en katt legger seg over ansiktet på h*n... Samma fa*** hvor snill katten er og hvor ''skumle'' småunga er i løpet av dagen.. Har dere sett en kattemor med unger eller? HVOR ligger kattungene? Jo som oftest -under- mora.... Katten har et naturlig instinkt på dette, klynker ungene,så kommer kattemor og passer på,legger seg rundt de/på de... så altså, om minien klynker,strekker seg litt i søvne f.eks så er det stor mulighet for at pus skal trøste, det er jo naturlig for den!..og den vil legge seg ,ikke direkte -over- ansiktet på barnet,men rundt halsen, og det er mer enn nok til at barnet kan bli kvalt.. Og ja jeg har hatt katt,snilleste pusen i verden... men tar fortsatt ikke sjangsen på å ha den på soverommet hvor lillemor sover.. Man vet aldri, og hvorfor ikke forhindre at det -kan- skje ved noe så enkelt som å ta katten ut av rommet til ungen?!?! *phuuuuuuu*... ble litt hissig ,men akkurat dette reagerer jeg veldig på...
ana baroma Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 katter skal da ikke være på rommet til et lite barn? Dyr trenger aldeles ikke å sove i samme rom som mennesker uansett... Mulig jeg har gått glipp av noe her, men er dette noe å debattere egentlig?
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 helt enig med deg der ja! galskap å la katten sove med så små barn!!
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/9703623 Burde kanskje henvist til tråden for de som ikke har fått den med seg... Selvsagt kjenner hver og èn sitt eget barn best ifht sovemønster osv, men dyr er fortsatt uforutsigbare dyr,så -hvorfor- ta sjansen?...
♥Snulder Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Det er da ingen selvfølge at den legger seg over ansiktet eller rundt halsen til barnet!!!! Hellandussen for hysteri!! Vi har hatt katter og barn i 18 år... og JA klart man sjekker og passer på! Men katter er ikke så veldig glad i små barn..... Ingen av våre har noen gang nærmet seg sprinkelsenga....ALDRI! Men vi har vel bare vært heldige med kattene da kanskje.... Synes det er helt greit at folk ikke slipper kattene inn på soverommet jeg... Men som alt annet... man kjenner seg og sine best!
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Jaha, og ellers står det bra til? Pust inn... pust ut... lukk øynene og kjenn hjerteslagene dine... føles det bedre nå?
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 Veldig veldig enig.. "katten har aldri gått opp i sprinkelsengen før",det er det dummeste jeg har hørt. Neivel så har kanskje ikke katten gått opp i senga til barnet før,men det betyr da virkelig ikke at den aldri kommer til å gjøre det heller. man kan ikke stole på en katt,katter gjør som de vil.. Barnas liv leker man ikke med,det er fort gjort at en katt kveler et lite barn,og jeg tviler på at det er noen som vil "lære av sine feil" når det gjelder akkurat dette..
Katja Skrevet 27. juni 2007 #8 Skrevet 27. juni 2007 Som jeg sa i den andre debatten: hvorfor ta sjansen? Er det ikke bare å holde kattene ute av soverommet da? Mulig jeg er hysterisk, men ser ikke problemet, det er en smal sak å gjennomføre det at kattene ikke får være på soverommet, ingen lider noen nød av det, og man tregner ikke være på vakt for å sjekke om katten er kommet opp i senga. Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor katter skal inn på soverommet jeg, og i allfall ikke hvis det sover barn på rommet. Og det hjelper ikke om man "kjenner" katten sin, en katt er et dyr og dyr går etter instinkter.
OsloMor Skrevet 27. juni 2007 #9 Skrevet 27. juni 2007 Er det farlig å ha katt og barn???? Farligere å ha bil og barn, tenk hvor mange ulykker det har skjedd der!! Neida, dette er noe tull! Akkurat som de fleste foreldre passer på at barna er trygge i andre sammnhenger gjelder også dette for oss katteeiere. Dessuten synes jeg ikke kattene mine er ekle, jeg synes de er skjønne! Kattene mine får ikke ligge i senga mer, rett og slett fordi jeg ikke gidder å rulle bort hår fra sengetøyet vårt hele tiden, Er vel ingen som lar katten sitte barnevakt for sitt spedbarn uansett. Dustedebatt.
Stratos med 3 barn Skrevet 27. juni 2007 #10 Skrevet 27. juni 2007 Katter på soverommet er tabu uansett spør du meg! Kan nevne fuglelopper og flott feks. Ikke gjester jeg vil ha i min seng! Kattene mine får holde seg i 1. etg hvor det ikke er soverom! Streng der ja
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #11 Skrevet 27. juni 2007 Ikke? Jeg har 5 katter og de passer på barna mine helt fint de. Hvis jeg stikker ut, så stiller kattene opp på SVÆRT kort varsel som barnevakter. Og hva skal vi med teite kosedyr som fyller opp senga? Et par kattunger funker like bra:-)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 27. juni 2007 #13 Skrevet 27. juni 2007 Heeeelt utrolig att det blir sett på som hysterisk. Men folk får gjøre hva de selv føler er rett. Men å kalle noe hysterisk for att man vil det beste for sitt barn vil jeg syntes jeg er meget egosentrisk. Når du vet om noen som har mistet sitt barn på den måten ville du nok også vært litt mer forsiktig.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 27. juni 2007 #14 Skrevet 27. juni 2007 Hvorfor henge seg opp i hva ANDRE gjør??? Det irriterer MEG så grenseløst! Og hvordan vet DU om ANDRE barn våkner eller ikke selv om DITT barn ikke våkner av at du bærer ungen ut av bilen, skifter bleie etc.. Jeg har også gjort likens som deg, tilogme kranglet me ei bikkje mens min sønn hang på armen min og sov. Men, når jeg går inn til sønnen min så våkner han hvis jeg stryker han lett på kinnet. Jeg har ikke tatt meg nær av dine utsagn eller føler meg truffet på NOEN vis. MEN, jeg blir så irritert av dette tullet me slike innlegg. Akk det samme som bilstol/teppe-over-vogn-debatten/++++++ Er man foreldre sjekker man barnet sitt. Og by the way.. Har man ikke calling? Jeg hører alle lyder daniel gjør, og da ville jeg HELT SIKKERT gått inn å sjekka. Huff...
Stratos med 3 barn Skrevet 27. juni 2007 #15 Skrevet 27. juni 2007 Samma ulla spør du meg! Hadde en slik en engang, langhåra en. Han røyta selvfølgelig som bare det + at han spøy opp håret igjen innimellom. Ikke noe å ha i senga det der heller synes jeg...
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 27. juni 2007 Med meg ja?, for all del... puster og peser for harde livet jeg:P "Det er da ingen selvfølge at den legger seg over ansiktet eller rundt halsen til barnet!!!! Hellandussen for hysteri!! " ok, for å sette det på spissen med noe som engasjerer litt mer da; Bilstol; Det er heller ingen selvfølge at man IKKE kræsjer , men man ønsker uansett i utgangspunktet å sikre barnet best mulig sant?.. Er ikke snakk om hysteri....
OsloMor Skrevet 27. juni 2007 #17 Skrevet 27. juni 2007 Jeg er så mer enn enig vålerenga12_&_Daniel!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #18 Skrevet 27. juni 2007 Menh bilstol er noe HELT annet. Går ikke an å sammenligne de to sakene.
selfangerkjerringa Skrevet 27. juni 2007 #19 Skrevet 27. juni 2007 En annen ting er at en katt ikke akkurat bidrar til et godt sovemiljø, verken for voksne eller barn. Katta vår er et kjært familiemedlem, men soverommene er off limits. Punktum.
Katja Skrevet 27. juni 2007 #20 Skrevet 27. juni 2007 Og jeg er Uenig Vi er jo inne på et nettforum, da skal man jo kunne diskutere alt og ingenting. Og komme med kritikk og ros i hytt og pine, sånn er det å være inne i et slikt fora.
*ønsker nr 2* Skrevet 27. juni 2007 #21 Skrevet 27. juni 2007 det er vel egentlig rein logikk, katten vil jo trøste, og passe på.. . de gjør det jo ikke for å være slemme, men for å passe på.. dessverre er det farllig , med katt og småbarn sånn.. kan være. har fire katter, og en baby på to mnd, jeg vil aldi la katten sove på vårt rom nå.. eller jo... vi har kattenett over senga, så den sakn er jo veldig grei.. men allikevel sover de på stuen, slepper og den lekinga de driver med P hehe.. men for meg er detta rein logikk, mtp at katten fakstisk legegr seg over for å passe(fikk kattunger i vinter, og ble ganske såre redd for ungene når mor la seg over dem, men skjønte jo at te va rnormalt til slutt)... når mini får eget rom om noen mnd, så må vi ha døra oppe, men bruker da kattenettet over sengen. det funker .)
selfangerkjerringa Skrevet 27. juni 2007 #22 Skrevet 27. juni 2007 ikke for å være frekk her, men ville ikke katt+barnehode medføre at det IKKE kommer særlig mye lyder fram til babycallen?
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #23 Skrevet 27. juni 2007 Les igjennom innlegget ditt en gang til nå frøken...Selvmotsigende? Hang meg opp i hva andre gjør?, nei vil ikke si det,men når folk kommer med at det er en selvfølge at ungen våkner,selvfølge at katten ikke vil opp i senga til ungen,selvfølge meg her og meg der, nei det er ingenting som er en selvfølge når det gjelder dyr... det er det som er poenget mitt... Og den delen med at mitt barn ikke våkner var for å illustrere at noen barn sover tungt ( som mitt ) og andre ikke... f.eks din som da våkner hvis du stryker ham på kinnet... og btw, hvis slike tullete innlegg irriterer deg så , hvorfor i alle dager gidder du å bry deg?.... Og nei det er da absolutt ikke alle som har calling...Ikke nødvendigvis alle som sitter og nilytter etter lyder... Folk får gjøre som de vil, men hvorfor nærmest oppfordre til noe som -kan- bli en uheldig episode?..
ana baroma Skrevet 27. juni 2007 #24 Skrevet 27. juni 2007 hehe, slutter aldri å forundre meg over tempen på enkelte diskusjoner her inne. Endelig var det et nytt tema å ta fatt på. Vi er jo egentlig ganske lei både bilstoler og pledd over vogna:) Jeg beklager dersom jeg har støtt noen i mitt innlegg, men jeg har vokst opp med mange slags dyr, og pus er som et lite "barn" for meg (bortskjemt som han er). Aldri har vel noe dyr fått plass i senga vår, det har aldri vært et tema! Selv om pus gjerne vil slappe av på soverommet vårt siden de er stille og fredelig der på dagtid, så får han ikke det. På samme vis som at han ikke får lov til å spasere på kjøkkenbenken. Hva andre gjør blir opp til dem, men det er jo greit å være klar over det som faktisk kan skje, selv om sjansen er liten! Det er ikke hysteri å la være å ha dyr i senga, for meg handler det om å skille på dyr og mennesker. Og jeg er dyreelsker på min hals, bare så det er sagt:)
gakkeliten Skrevet 27. juni 2007 #25 Skrevet 27. juni 2007 Anyway - Etter å ha funnet et merkelig lite vesen på gulvet hos bestemor - som har katter som så klart går ute - ble jeg bare kvalm. Skal ikke ha katt som går i senger, neitakk... Har dere sett orm kattene får i tarmene? Anbefales ikke.... *grøsser ennå*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå