Gå til innhold

Når blir man satt i gang på Ahus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe fasit svar eller er det inne 14 dager??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elisabeth Collett, som er JM på AHUS sa at man blir satt i gang etter 14 dager til meg...men vi får nå se...

Skrevet

Takk for svar:) Var hos legen idag og han var rimelig sikker på at vi ses i uke 40 også. Han mente hodet ikke var festet, mens JM mente motsatt i uke 36... Så begynt og forbrede meg på overtid...

Skrevet

Andre som har erfaring?

Skrevet

de har policy på å sette i gang etter 14 dager, skal mye til for at de gjør det. Men var inne med mye komplikasjoner forrige gang på slutten av svangerskapet , og de yngre legene jeg snakket med var åpne for å sette i gang tidligere mens de eldre ikke var det. Hører med til historien at jeg ble etter ul forespeilet en baby på 5,6 kg og hadde kanskje naturlig nok litt fødselsangst pga dette:) Dette var 1 uke før termin og jeg tenkte at hvis jeg går 14 dager over ville babyen bli enorm... Så når jeg var 8 dager over sa jeg at hvis ikke jeg blir satt i gang nå vil jeg har keisersnitt. Da fikk jeg beskjed om at NEI du blir ikke satt i gang og NEI du får ikke keisersnitt. Fy faen følte meg hjelpløs og ikke tatt "vare" på . Men JOGGET en time høygravid på kvelden (jævlig Ubehagelig:)) men da kom datteren min 10 t senere. Hører også med til historien at jeg hadde på det tidspunktet ikke sovet på 2 netter og hadde hatt veer hvert 3-5 min i 3 dager men det ville ikke åpne seg. Så min erfaring er at på ahus setter de deg ikke i gang selv om mor begynner å bli helt utslitt, kun hvis barnet tar skade av å være der inne. En venninne av meg fødte akkurat på 21. dagen overtid.

skal føde et annet sted neste gang.

Men, dette er min historie. ikke sikkert at alle har hatt det sånn.

lykke til

Skrevet

Jeg skal bli satt i gang i begynnelsen av neste uke og jeg er akkurat 38 uker i dag. Har vært i kontakt med mange leger og jordmødre der og de er alle positive til å sette meg i gang.

Skrev et innlegg her før i dag. http://www.barnimagen.com/forum/thread/9705766.

"Har vært inn og ut av føden de siste to ukene på grunn av konstante sterke smerter på venstre side av magen. Fikk pinex forte til å sove på, og det funka til å begynne med så da fikk jeg ihvertfall sove om natta - gikk 4 døgn uten noe som helst søvn. Men har fått helt utrolig ille bivirkninger av pinexen, kvalm, hodepine og døsig hele dagen. Gikk greit i begynnelsen, men nå har smertene blitt enda verre og pinexen funker ikke. Så skal derfor inn på mandag! Er så glad for at de er så ålreite på Ahus! Har tatt masse undersøkelser av babyen og alt står bra til med han heldigvis. Har vært i kontakt med mange forskjellige leger der, og de vil ikke at jeg skal gå og være helt utslitt til fødsel osv. Men håper på at han kommer før de rekker sette meg i gang! Liker ikke helt tanken på igangsetting. Om jeg bare kunne ha fått sove så hadde jeg klart meg, men er grenser for hvor lenge man kan gå uten søvn. Har fått sovemedisin av legen nå så jeg skal prøve det også, så får vi se. Men den er såpass sterk at det ikke er anbefalt å ta den for mye. Men da får jeg ihvertfall søvn før neste uke og fødsel! Kan jo ikke være helt utslitt når han kommer heller, vil jo være i form til fødsel og være i stand til å ta meg av han."

Vet ikke om det bare er jeg som har vært veldig heldig jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...