♥Gullonga`n♥ Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Er det noen av dere som har vært i Alta, eller i nærheten, om sommeren? Er det noe å gjøre der for oss med barn i alderen 1 og 4 år? Vi skal dit en tur nå..
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Ingenting å gjøre i Alta, det er en Gudsforlatt plass.
gammel røy Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Er best for folk som liker å dra ut i naturen- ta ungene ned i sjøkanten, elva eller vann for å fiske. Gå tur i skog og mark. Mange pene steder. Kanskje dere kjenner noen med båt? Regn med på dårlig/kaldt vær så ta med klær som du kanskje ville brukt om høsten selv om det er midt på sommeren. Det er ikke et sted med mye regn, men det kan jo skje en gang i blandt....Dere kan jo være heldig å få fint vær med midtnattsol- regn med at barna ikke sover så mye som ellers. Det trenger de heller ikke.... Selve sentrum er en drittplass- ikke særlig pen å se på, men har de fleste kjedene...
gammel røy Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Kan kjøre opp til masi- der har de en "same-leir" satt opp for turister. Der kan dere spise mat i lavvo, se rein og snakke med eldre samer som forteller historier etc. kan jo være interessant for den eldste/dere. Kanskje har de det nærmere sentrum også- spør på turistinformasjonen.
ღ♥LilleKula&Fredrikღ♥ Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 har vært mye i alta jeg. bor 3 timer unna alta. Sambo fikk fast jobb der, men jeg trives ikke så godt dær så ville ikke flytte. har en del familie der da. er ikke helt enig med det gammel røy skriver. alta er en fin plass å det er ikke så mye dritt vær der. er jo spørs hvilken årstid du drar på. er sola på plass så kan det bli ganske bra temp der. Men som sagt jeg trives ikke på plassen. men drar åfte på handletur dit.
gammel røy Skrevet 27. juni 2007 #8 Skrevet 27. juni 2007 tingen er- dette er finnmark. Det kan være midt på sommeren og kjempefint med 20 grader en dag og 6 grader og vind dagen etter. Ikke regn med at du får sommervær, med andre ord. Jeg jobbet en sommer i alta og hadde med meg sommerkjær, den tykke jakka jeg brukte om vinteren/høsten på østlandet fikk bein å gå på!!
♥Gullonga`n♥ Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. juni 2007 Hørtes skikkelig "bra" ut... Vi skal dit i helgen... Finnes det noen svømmehall eller liknende der? Tar det lang tid å kjøre til Nordkapp?? Er det i tilfelle verd turen???
ღ♥LilleKula&Fredrikღ♥ Skrevet 27. juni 2007 #10 Skrevet 27. juni 2007 har da i finnmark hele mitt liv å klarer meg fint med sommerklær om sommern. selfølgelig hvis man skal på tur så ville jeg hatt med no varme klær, men ikke for å dra i sentrum. er jo 2 kjøpesenter der, hva skal man med vinterjakke da? alta er en av de plassene i finnmark som har mye godt vær.
ღ♥LilleKula&Fredrikღ♥ Skrevet 27. juni 2007 #11 Skrevet 27. juni 2007 jeg er ifra nordkapp. jeg synes det ikke er værdt turen. men så er jeg jo oppvokst her. tar 3 timer å kjøre. de fleste som aldri har sett nordkapp elsker det. er du heldig med været kan det være noe å se på.
lenej :o) Skrevet 27. juni 2007 #12 Skrevet 27. juni 2007 å, eg like meg i alta, var der senest i overigår.. vet ikke hva man kan gjøre der, shoppe, gå på kafe, spise soft is.. kose seg.. det gjør no eg når eg er der..
♥Gullonga`n♥ Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 27. juni 2007 Ok. Da får vi se hva vi gjør. Det må jo være noe å se på der oppe, det kan jo være at dette blir den eneste turen opp dit. Vi er fra Oslo-området. Har lest litt på nettet, men ser det er mest båtturer, fisking og naturopplevelser. Synes det passer litt dårlig med en VILTER 1 åring...
gammel røy Skrevet 27. juni 2007 #14 Skrevet 27. juni 2007 for tiden er det ingen svømmehall- tror de har bestemt at det skal bygges badeland, men det hjelper jo ikke dere nå...Midtnattsola ser dere like godt fra alta, er også større sjanse for å se den der. Har vært på nordkapp masse ganger med turister på slep - ikke en gang har jeg sett sola der. Skikkelig tåkeplass. Men spektakulært kan det være selv i dårlig vær. Men litt for mye turistfelle for min smak. Masse fin natur nærmere alta. Kanskje et lite fiskested vil være interessant. Tre timer i bil er for en svipptur å regne for finnmarkinger, men det vil jo si over 6 timer frem og tilbake. Krysser fingeren for at dere får fint vær.
gammel røy Skrevet 27. juni 2007 #15 Skrevet 27. juni 2007 Ahhh, husker nå at de har rein på Øveralta camping. Sikkert morsomt for de små...
ღ♥LilleKula&Fredrikღ♥ Skrevet 27. juni 2007 #16 Skrevet 27. juni 2007 er ikke bestandig tåke her da. har hatt sol den siste uka. har det nå å. tror det bare er du som er svært så uheldig på de turene dine.
kua kalva,drektig igjen Skrevet 27. juni 2007 #18 Skrevet 27. juni 2007 er ikke så mye å finne på i alta, i alle fall ikke med små barn(bor der selv) eneste er å fiske i elva,men da bør dere ta med klær å myggspray:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå