Gå til innhold

Hjelp, han vil lære å lese...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er litt over 4. Kjempeinteressert i bokstaver og tall....Skal jeg bare kjøre, eller bør vi bremse han? Det virker som han tar det lett da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på så lenge han selv er interessert og vil;)).Det er vel uansett ikke snakk om flere timers intens læring og pugging,tenker jeg;).

Det blir moro dette,både for deg og ham.Lykke til!

Mvh

Skrevet

Bare la han kjøre på. Da jeg var 4 regnet jeg både 1. og 2.klasse mattebøker å leste nesten helt perfekt. Jeg tok helt av å regnet gjennom begge bøkene på 1-2-3. Husker det ennå, å syns det var veldig moro.

Er ikke noe mattegeni idag da..hehe. men pluss og minus er jo enkelt..hehe

Skrevet

Neida, bare på moro! Han skriver på data, og spiller dataspill også..Ikke mye, stort sett bare på lørdager det, før vi andre våkner...dvs jeg skrur på da.. :)

Skrevet

For all del lær han å lese, ingen vits i å hindre han når han er interessert.

Men prøv gjerne med noe han ikke kommer til å lære på skolen også. Om planter og dyr, eller noe du selv interesserer deg for? Så blir det noe nytt å lære på skolen, selv om han kan lese fra før.

Skrevet

Ikke brems han..

Mange barn blir forsøkt bremset og blir detfor å "kjede seg".

Da er det lett å havne på gal plass.

Skrevet

så artig da! Lær han det da vel :-) Men lurt som hun over her skriver og fokusere på annet enn det som han kommer til og lære i starten på skolen.

Jenta her på 2 er kjempeinteressert i bokstavene, blir jo ikke noe lesing på henne på en stund, men stas når hun leter etter sin bokstav, min og brorens osv overalt der hun ser bokstaver.

Skrevet

Hvis han har lyst, ser jeg ingenting galt i det. Bare pass på at dere ikke går for fort fram, slik at han mister lysten.

Skrevet

Han vil ha flere fordeler med å kunne lese enn ulemper med det når skolen kommer. Jeg lærte det når jeg var fem, og pløyde gjennom bok etter bok etter bok:) Fikk mye gratiskunnskap derfra, og jeg var aldeles ikke noe geni:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...