Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Jeg føler meg helt grønn her, skjønner ikke mye..... Jeg begynner å jobbe april, 2008 og da må jeg jo ha snuppa et sted. Men så leser jeg at man som regel begynner i barnehagen i august. Det er jo ikke alle det passer for :-S Og når må jeg søke om plass? Fikk svar ine på barnehagedebatten at da måtte jeg ha søkt før 1.mars for å overhode ha mulighet til å få ho i barnehagen fra neste år, og om jeg søker nå har jeg nærmest 0 sjans. Men da var hun jo ikke født engang!!!! Må jo ha personnummer først....? Hjelp, er stokk tett her jeg sitter....
Stratos med 3 barn Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Bare sleng inn en søknad nå, så kanskje det løser seg. Kommer ann på dekningen der du bor om det er ledig plass sånn midt i året. Tror du skal belage deg på at det er vanskeligere, men det behøver jo ikke være noen umulighet! Folk flytter jo i ett kjør også
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Ser på kommune-sidene der jeg bor ar det er søknadsfrist 1. februar. Det må jo være neste år? Og hva gjør alle de som begynner å jobbe før august?????
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Ring kommunen din, så får du svar! Hovedopptaket er gått, men du kan jo være heldig å få plass forde. Bare ring de å mas + søk! Kontakt evt private og andelsbhg i tillegg til kommunen for å sjekke litt rundt hvordan "ståa" er. Eller må du ta lengre permisjon eller bruke dagmamma.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Det er felles søknadsfrist til alle barna som begynner ved barnehagestart i august. Du kan søke når du vil ellers i året, men søker du ikke innen fristen blir ikke barnet ditt tatt med i fellesopptaket til august. Søker du ellers i året får du plass dersom det blir ledig (hvis et annet barn bytter barnehage eller flytter e.l). Det kan vere det er prioriteringer på disse søknadene også, altså at 5 åringer før 4 åringer osv.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Ja, det står at søknadsfristen er 1. februar. Men det må jo være 2008??? Jeg kunne jo ikke søke før 1. februar 2007 når jeg enda ikke hadde født??
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Når barnet ditt er født på en tid på året som ikke passer med hovedopptaket til barnehagene så blir du ikke med i hovedopptaket og trenger ikke bry deg om den søknadsfristen. Bare send en søknad nå du, da blir du med i det som kalles løpende opptak som går hele året. Du spesisiferer ønsket startdato og da får du plass dersom det er noe ledig rundt den datoen. Det er vanskeligere å få plass når man ikke kan være med i hovedopptaket, men sånn er det urettferdige systemet laget. Kommer nye regler neste år, i allefall her i Oslo.
IdaJacobine Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 Hvis du skal ha plass i 2008, så skal du jo ikke søke i mars 2007! Det er for dem som har barnehageplass fra denne høsten av. Det spørs veldig på barnehagedekningen der du bor, noen steder kan man få plass når som helst på året men i Oslo tror jeg det er veldig vanskelig! I Oslo er det nytt system for barnehageopptak, man søker løpende med en gang barnet har fått personnr slik at de "eldste" barna får plass først. Dette gjelder fra neste års opptak. Jeg bor i Oslo og der er det som kjent tynt med barnehageplasser. Vi har fått plass fra 1. august og må frem til det spe på med ferie, permisjon uten lønn og lignende. Det er lurt å sjekke med kommunen din hva som gjelder der du bor, dette varierer nemlig ganske mye har jeg inntrykk av. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå