Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Har tidlegere sovet 7-8 timer i strekk på natten før han har fått mat. No våkner han hver 3 time for mat fra vi legger han kl 20 til han står opp kl 08 ca. Han er 5 mnd, men det anbefales vist og vente til 6 mnd
LisaColli Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 ja hvorfor ikke? det er bare en anbefaling, men hvis gutten din trenger mer mat, så syns jeg det er riktig å gi han det:)
Skrømti Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Personlig ville jeg ha venta til han var 6 mnd. Det er jo ingen garanti at du får en baby som sover rundt selv om han får grøt. Det var så greitt å kun gi pupp synes jeg! Og så er det jo som du sier anbefalt å vente.
Gothminister Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Hvis det ødelegger søvnen din og du går trøtt og uopplagt på dagen,så hvorfor ikke. Det hadde jeg gjort. Eller prøvd en flaske med mme før han legger også.. Men da må du pumpe deg da han får den flasken,så ikke produksjonen din går ned..
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Jeg kan med MIN erfaring si at grøt ikke hjalp sønnen min med nattesøvn. Jeg prøvde grøt når han var 4 mndr, men sov ikke hele natten. Sluttet med grøt, og plutselig sov han hele natten på kun mm:) Jeg personlig tror det bare er en fase i livet hvor det bare skjer at de sover hele natten. Men det er jo bare å prøve:) Lykke til..
wirre;o) Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 HS sa at grøt ikke er bevist å gi lengre søvn hos barn. Men dersom barnet er lite tilfreds på ettermiddagene kan en gi grøtporsjon, fra de er 4 måneder. Dette skal ikke erstatte ett måltid, men gis etter amming. Slik at barnet blir skikkelig mett. Hun mente det var en ide å gi de dette før det siste måltidet, for det er ikke godt å sove når en har tungfordøyelig mat i magen. Og jeg sover ikke godt om jeg legger meg rett etter en biff-middag... Jeg må prøve dette nå. ikke fordi hun ikke sover, men fordi hun legger på seg 75gram i uka. Hun er 4 mnd og 3 uker.
Smoothie Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Jeg ville ha begynt med grøt. Det er ikke sikkert at mm lenger er nok for han.
selfangerkjerringa Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 Vi prøvde dette til Minimais, siden nattesøvnen var fullstendig elendig i flere uker og vi var desperate. Og da mener jeg fullt kjør fra 23 til 08, med amming hver time, og jente som våkna hvert 5.min mellom ammingene. Vi vurderte å gi ei flaske mme på kvelden, men i samråd med hs starta vi med grøt i stedet for mme (jeg ammer). Det viste seg jo at vi ikke hadde annet valg heller, siden det lille trollet ikke tar flaske, hehe... Det vi gjorde var å starte veeeeeldig forsiktig med velling. Dvs tynn, tynn grøt, liten porsjon. Vi blandet 30ml mm og 1/2 ts maigrøtpulver, og ga med skje. Det var hyl og skrik fra Minimais' side, men heller 3min hyling på kvelden enn hyling hele natta gjennom... for hos oss så virket det faktisk! Fra første kvelden med grøt sov hun plutselig mellom ammingene! Vi økte sakte men sikkert, og gikk etterhvert over til mme istedet for mm, for å få mer grøtkonsistens på suppa (mm gir suppekonsistens uansett pga enzymer i melka). Nå er hun straks 6mnd, vi har kommet opp i full grøtporsjon, og hun sover fortsatt godt fra 1930 til 0730/08 - våkner kun for mat kl 02 og 05 for pupp, og sovner som en stein igjen etterpå.
selfangerkjerringa Skrevet 28. juni 2007 #9 Skrevet 28. juni 2007 Vi starta forresten også med massasje før legging, bruker noen minutter hver kveld på badet og masserer mage og føtter på Minimais. Hun elsker nærkontakten og klemminga, og siden vi starta med dette har hun ikke hatt problemer med fordøyelsa en eneste gang
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 28. juni 2007 #10 Skrevet 28. juni 2007 Guttene her sov hele natta fra di var 21/2 mnd, men når de var litt over tre begynte de å vokne igjen så jeg begynte med grøt da, Da sov de godt hele natta igjennom igjen.Men som mange skriver er jo ikke det en garanti, er jo bare å prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå