Gå til innhold

Håper virkelig at noen kan hjelpe meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er klar over at dette innlegget skulle vært på aleneforeldre. Legger den her også, for å få litt flere svar.

Jeg og far til barna har vært skilt i 2 år og vi er akkurat ikke bestevenner. Jeg har måttet venne meg til avlyste avtaler i siste liten, barn som har ventet på pappaen sin i barnehage fredag ettermiddag (og ingen pappa kom) osv. Men nå i det siste er situasjon helt utholdelig. Jeg har begynt å jobbe , og da er det ikke så veldig populart at jeg plutselig må gå midt i en vakt. Han overholder ikke avtaler, skriver kun mail at han ikke skal hente, levere osv. Er det noe jeg kan gjøre?? Har har ingen plikt og ansvar ovenfor barna sine?? Hva med rettsak? Kan de *tvinge* Han å ta mer ansvar? Eller kan han gjøre akkurat hva han vil??

Og en ting til, han har blitt skikkelig slem mot meg, ikke fysisk, men psykisk. Kaller meg for h%&e, F&%#e osv. Kan han virkelig gjøre alt dette uten at det ikke blir noen konsekvenser for han??!! Etter dagens samtale vurderte jeg faktisk kontakte politiet, og forklare dem at han driver med psykisk terror. Kan politiet hjelpe meg? Eller hvor skal jeg henvende meg til? Er så sliten av alt dette, etter ¨2 år med krangling orker snart ikke mer.

Håper virkelig at noe vil svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kanskje få til et møte på familievernkontoret? Jeg har eg. ikke peiling, men er det ikke noe som heter fri rettshjelp til aleneforsørgere? Det koster iallefall ingenting å ringe og snakke med en advokat. Snakk med en som er erfaren innen familiesaker, det må være mulig å få hjelp. Dette er jo uholdbart!

Skrevet

Prøv familierådgivning. Jeg leste akkurat en brosjyre derfra som jeg fikk iforbindelse med at vi skal på rettslig mekling. Der står det at hvis samværsforeldren ikke opprettholder samværet, kan han/hun heller ikke kreve noe om den barnet bor hos kan holde tilbake samvær. Det eneste fam.rådgivningen kan gjøre er å oppmuntre fra til å holde samværet som han skal, men han kan ikke tvinges. Så når han ikke kommer når han skal er dette usikker for barna og skaper urolighet, så om jeg var deg, ville jeg bare sluttet å regne med han og si at han ikke får ha barna hvis ikke han kommer som avtalt og oppfører seg. At han ikke er grei mot deg er heller ikke bra. Ta vare på mld osv itilfelle du vil få bruk for å bevise ting senere. Men ta kontakt med familierådgivning. Arb.giver er plitig til å gi deg fri for slike timer og de er gratis. Om du ber om mekling etter barnelova, må dere møte begge to og am far ikke møter, får du melingsattesten etter første time.

Skrevet

Tusen takk for svar. Vi har vært på familievernkontor allerede 2 ganger for å få han til å forstå at barna trenger faktisk faren sin og han faktisk skader dem hvis han ikke møter opp som avtalt. Men terapeuten sier at ingen kan tvinge han til å ha mer samvær!! jeg gjør ikke dette pga meg at jeg vil ha fri, eller noe sånt. Tenker mest på mine to små som har rett til å ha en pappa. Jeg blir så sint at han ikke bryr seg. Jeg hater ham for at han ødelegger dem, at de må gjennom alt dette her.

Tenkte ang. alle de tlfsamtaler, hvor han kaller meg alt mulig rart, kan ikke noen gjøre noe slik at det blir stopp på alt sånt?? kan han ikke få * ringeforbudt *?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...