Gå til innhold

Noen flere som har spist røyket laks??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spist det tre ganger de siste to ukene.....to ganger var det hjemme og jeg var helt sikker på at den var fersk. Siste gang var på jobb, på smørbrød....

Vet jo at gravide ikke anbefales dette pga listeria - jeg bare hadde såååå lyst på..... huff....leste skikkelig om listeria igår, og nå har jeg maks dårlig samvittighet. Sjansen for at det var listeriabakterier i laksen er jo veldig liten, men huff....ekkelt likevel. Skal aaaldri spise d mer i svangerskapet!

Flere som har spist?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, spiste det i begynnelsen av svangerskapet fordi jeg hadde et sånn innmari sug etter det, og nå senest i helga fordi jeg fikk plutselig lyst på det. HAr ikke så dårlig samvittighet heller... Så lenge den er fersk så gjør det ikke noe.

Skrevet

Jeg spiste det til lunsj på jobb idag. Måtte bare ha.

Skrevet

Jeg har spist det endel ganger jeg og... Tror egentlig ikke det gjør noe, så lenge det ikke er råttent..

Tror det beste man kan gjøre for seg og babyen er å bruke sunn fornuft i matveien, slik man egentlig burde gjøre til vanlig også, og ikke være aaaaltfor hysterisk som mange er :)

Skrevet

Jeg har spist røkelaks flere ganger som gravid. Er gravid for tredje gang nå. De to barna som jeg har fra før har i hvert fall ikke blitt født med sykdom og misdannelser fordi jeg spiste røkelaks som gravid. Jeg tror det er veldig mye hysteri ute og går om hvor farlig ditt og datt er å spise, men i realiteten tror jeg det skal veldig mye til at det virkelig får farlige konsekvenser for fosteret.

Skrevet

Min svigerfar jobber i mattilsynet, og han har gitt meg følgende råd:

Dersom det er helt ferskt (ikke spis det som har ligget åpent i kjøleskapet i 1 uke) og NORSK produsert, så er det relativt trygt! Hadde kjempe sug etter spekemat, og kjøpte norsk spekeskinke som jeg spiste etter hans råd. Norge har en helt annen standard når det gjelder produksjonsforhold, og vi har en helt annen bakterieflora enn andre land.

Men dette må selvsagt være en vurderingssak for hver enkelt.

Skrevet

Hehe...så bra at flere har spist det. Må prøve å ikke være så hysterisk, det er sant!! :) Sunn fornuft er nok det beste! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...