liljamin Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 hei jenter! ligger dere på ryggen når dere legger dere? jeg er i uke 27 nå, og fikk nettopp vite av en venninne at jeg ikke burde ligge på ryggen grunnet vena cava. jeg har jo alltid ligget på ryggen og jordmor har aldri sagt noe til meg om at jeg ikke kunne gjøre det. hva er deres erfaring med dette?
Kosel Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 er vel bare at det er ubehagelig for mange å ligge på ryggen seint i svangerskapet, blir lettere uvel og svimle. jeg ligger delvis på rygg,side,mage...hehe vanskelig å beskrive stillingen jeg har funnet frem til som jeg føler meg relativt komfortabel i... ingenting er spes komfortabelt om dagen, snart fulgått uke 37...
Snappie Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Vena Cava er en stor vene som tilfører hjertet blod fra kroppen. Det som kan skje er at fosteret trykker på denne slik at det kan bli litt sirkulasjonsforstyrrelser som kan gi svimmelhet og kvalme og i verste fll føre til at man besvimer. Du bør ikke ligge på rygg med vilje hvertfall.
Carta Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Legg en pute eller noe under ryggen, på en side eller noe, så du ikke ligger helt flatt, men litt på skrå eller noe. Det skal visst hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå