Gå til innhold

Noen som har født barn med hoftedyslapsi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille jente som omsider valgte å komme, har umodne hofter (hoftedyslapsi) og må ligge med sånn hoftepute i 3 mndr.

Det eg lurer på e om slike barn som oftest blir helt bra i hoftene etter fullgått tid med puten på? Hvordan forholdt dere dere til dette? Vet at den skal minst mulig av, men noen dager bæsjer hun mer enn andre og sånn, og da MÅ eg jo ta den av for å skifte...Og siden det e litt mer knot med bleieskift pga. dette så tar det jo noen minutter før puten e på igjen...E så redd for at dette skal ødelegge hele behandlingen:\

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du.har selv hatt det,å kjenne mange i familien min som har hatt det...

1. vis det ikkje e skikkelig alvorlig hoftefeil blir ho nok bra igjen etter putebehandlingen.e heilt bra i..

men husk at de tar røntgen etter behandlingen for å se at det har rettet seg.

2.ødelegger ikke behandlingen ved å skifte ofte på henne :-) det går bra..må gjøres det å veit du..så lenge du bruke den puta hele tiden ellers går det kjempe bra :-) :-) kan feks ligge å lufte rumpa si i nokken minutter uten at det gjør noe med behandlingen :-)

dette går nok såbra ska du sjå :-)

Skrevet

Hei.....nå skal eg ikke si at eg hadde det som jenta di har....men er ganske sikker på at det er samme sak.Hadde puter i 4 månder eg=) Og er helt fin=) Mamma har fortalt at eg sprella veldi med beina når eg bada osv og ho syns det var så fint å sjå og eg er som sakt helt fin fin=)

Men eg måtte ha det i en måned ektra fordi eg ikkje var heilt klar til å ta dei av.

Det einaste eg har merka med hoftene mine er at dei kan knirke etter veldig lange fjellturar og at eg av og til kan få følelsen av et den eine går ut av ledd.Men dette er veldig lenge sia eg har merka.Var faktik mest i puberteteten eg merka det,da kunne det gjøre ganske vondt men bare å skifte stilling liksom.Har aldri vert til legen med dette så det kan jo hende det er sånn som alle har=)

Men ho blir nok heilt fin=)

Skrevet

Takk for beroligende ord:)

Man e jo så bekymret for sine søte små uansett hva det gjelder;)

Så fint at det gikk så bra med dere da:)

Skrevet

Nei der har eg ikke vært, men takk for tips:)

Skal gå inn å snike nå... visste ikke en gang om dette forumet...:P

Skrevet

må bare si at jeg hadde hoftedyslapsi da jeg ble født. Jeg begynte riktignok og krype litt senere enn alle andre, men jeg har aldri noensinne hatt noe problemer senere i livet grunnet det:)

Skrevet

jeg ble født med dette...tror jeg brukte denne puta i 6 mnd....om jeg ikke husker helt feil da...hehe...

jeg begynte å krype å gå litt "senere" ,men er i grunn helt fin fin nå :)

har av og til slike "klikker" (som om den går ut av ledd)i den ene hofta,men tror ikke det kommer pga hoftedyslapsi da...

Flere i familien min også som har hatt det og vi er alle friske og opplagte i dag :)

Skrevet

Jeg er født med hofteleddsdysplasi og er dessverre ikke bra enda. MEN det skal nevnes at jeg lå an til HD genetisk sett, pluss at jeg ble født i setefødsel. så fikk liksom dobbelt opp med det. i tillegg lå jeg ikke lenge nok med pute og fikk for dårlig oppfølging, så det var helsevesenet som gjorde at jeg ikke ble frisk. allikevel har jeg ikke så mye plager, utenom at den ene foten sitter ca 1 cm lavere enn den andre, noe som har ført til skjev rygg og problemer med muskler/ledd i ryggen og hoftene.

Men så må du huske at dette er leeenge siden. de er mye flinkere og mer obs på dette nå, og datteren din kommer nok til å få all behandling hun trenger! de som blir født med HD nå blir mye sjeldnere varig skadet enn hva de ble for noen år siden!

Skrevet

Jeg ble også født med hoftedyslapsi. Tror jeg brukte pute lengre enn 3 mnd, men er ikke helt sikker. Har blitt fortalt at jeg lagde min egen "dra meg fremover" teknikk siden jeg ikke kunne krabbe med puta. Lå også ei uke i strekk på sykehuset da jeg var et halvt år. I dag merker jeg ingenting:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...