Stary Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Jeg har ikke verdens mest regelmessige menstruasjon. Pleier å være litt lengre enn 28 dager syklus, men har ikke noe faste datoer jeg vet den pleier å komme. Nå hadde jeg sist mensen den 7 Juni. Så har jeg hatt ubeskyttet sex helt fram til Søndag den 24 Juni, som da blir på dag nr 17. Da tok jeg en angrepille. - og fortsatte å ha ubeskyttet sex til senest i dag på morran.(dag 20) Han har kommet inni meg hver gang. Angrepillen skal være "sikker" i fem dager etter at den er tatt sier de på apoteket. Det står tre dager på pakken. Men er i realiteten fem dager. Men ser nå at det den egentlig gjør er å utsette eggløsning. Så da er jeg jo like langt nå? Vi er begge fruktbare. Helt sikkert. Unge og friske. Jeg er jo sikkert gravid da.......??
Sentralstøvsugeren Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Jeg må bare kommentere; Hvorfor i alle dager bruker du angrepillen som prevensjon?????
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Hvis du ikke vil bli gravid så kan du vel bare bruke prevensjon?
♡ Rødhette ♡ Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Du er jo ikke garantert gravid.., men kan være det ja.. Men hvorfor ikke bruke prevansjon istedet for og satse på at det går greit om du ikke vil bli gravid?? Jeg pleier ikke og svare på slike spm.., men synes kanskje det hørtes litt merkeligt ut for og være ærlig..
Mille** Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Hehe....det er jo ikke sikkert at du er gravid selv om du har hatt ubeskyttet sex. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du har ubeskyttet sex hvis du ikke vil bli gravid??
**¤¤** Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 For å være helt sikkert så ville jeg ha kjøpt gravidetest på apoteket. også vil jeg si lykke til videre....
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 en sædcelle kan leve opptil 7 dager inni kroppen kan den ikke....? bare en tanke.. litt sånn, jeg har hatt ubeskyttet sex i dagesvis, nå har jeg jammen gjort noe "dumt"...
Fraggelhysa! Skrevet 27. juni 2007 #8 Skrevet 27. juni 2007 Ja, du har vel i grunnen gjort noe dumt. Jeg skjønner ikke problemet med å bruke prevensjon hvis man ikke vil ha barn. Du kan meget godt være gravid nå ja.
Stary Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. juni 2007 Uff ja. Det er jo helt idiotisk dette her. Jeg skal til legen å få respet på P piller. Venter på time. Men det nytter jo søren ikke å la være. Har nettopp truffet hverandre og er helt i starten og superforelska. Ok nå kommer noen til å nevne kondomer, men fakta er at de man får på butikken ikke passer han. Er altfor trang og rekker ikke helt ned, tro meg jeg har prøvd. *flau* Jeg vet det her er helt teit. Men ja.... Madly in love. Har hatt barnefri i over en uke fra sønnen min for første gang og det har blitt mange vinkvelder..... vi er jo helt ferske. Søren og. Vi har jo gjort det hver dag også. Hvor lenge lever spermien?
Oledoledoffen Skrevet 27. juni 2007 #10 Skrevet 27. juni 2007 "Men ser nå at det den (angrepillen) egentlig gjør er å utsette eggløsning" Er dette riktig? Trodde den gjorde at det befrukta egget ikke satte seg fast i livmor-veggen jeg? Og hvis det er riktig synes jeg (liksom noen av de andre her) at det er en temmelig dårlig form for prevention. (Fordi egget allerede er befruktet...) Er man gammel nok til å ha sex bør man også være gammel nok til å vite konsekvensene.... Men nok kjerringsnakk fra meg.... Ønsker dere lykke til om det skulle være en spire på vei, og hvis ikke... tja da kan du jo selv tenke over hva du vil gjøre neste måned
winneboo Skrevet 27. juni 2007 #11 Skrevet 27. juni 2007 Jeg og kjæresten er også nyforelsket men jeg gikk fast på p-piller før vi møttes. Dessuten krevde jeg at vi brukte kondom til han fikk skjekket seg(litt sær jeg da..hehe..) Vi har begge fra før hvert vårt barn som var meget uplanlagt så vi er 100% forsiktige. Spermen kan leve opptil 5-7 dager inni deg, så hadde tatt en test vis jeg var deg.
Fraggelhysa! Skrevet 27. juni 2007 #12 Skrevet 27. juni 2007 Jeg hadde fått legen til å sette inn en spiral.. Hvis du skulle ha et befruktet egg på tur ned så vil det ikke feste seg. Det står i bruksanvisningen jeg fikk med min spiral at den kan brukes sånn..
Oledoledoffen Skrevet 27. juni 2007 #13 Skrevet 27. juni 2007 Beklager hvis jeg er litt "skrap" i innlegget nedenunder... Deilig å være nyforelsket NYT DET!!!!!!! Hverdagen kommer så alt for fort... Men prøv å finne noen andre kondomer som passer han... eventuelt kan dere jo prøve å kjøpe noen på nettet hvis de i butikken ikke passer Lykke til
Stary Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 27. juni 2007 Oldedoledoffen - det var akkurat det jeg trodde også . Ville derfor ikke ta den først. Nettopp av samme grunn som du nevner her. Men det den gjør er å utsette eggløsning. Så da fikk jeg ikke samme forhold til det. Anna en at det ikke er spesielt sundt med alle de hormonene den gir meg. Jeg er på vei til å få P piller, men nå er jeg jo redd det ikke blir nødvendig... Hmm... Kryss noen fingre for meg da, selv om dere synes jeg er helt idiot:)
Mille** Skrevet 27. juni 2007 #16 Skrevet 27. juni 2007 Den forskyver eggløsninen OG forhindrer et evt befruktet egg til å feste seg, men det er jo ikke 100 % sikkert. Jeg har hatt ubeskyttet sex dagen etter jeg var ferdig med en menstruasjon og ble faktisk gravid. Men får jo håpe for deres del at du ikke har blitt det da.
Stary Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 27. juni 2007 Men det er vel litt for tidlig til å ta en test uansett er det ikke?
Gjest -baremeg- Skrevet 27. juni 2007 #18 Skrevet 27. juni 2007 Tror jeg hadde dratt på legevakten for å få p-piller hadde jeg vært deg. Om du ikke ønsker å bli gravid da - dere jobber jo iherdig høres det ut som... Hva tenker denne nye kjæresten din om dette da? Er jo like mye hans ansvar dette her.... Jeg antar at han er klar for barn med deg???
hund&barn@fullrulle Skrevet 27. juni 2007 #19 Skrevet 27. juni 2007 Ja, høres ut som noe dumt. Hva med å tenke litt da? Uten prevensjon kan man bli gravid, vil man ikke bli gravid bruker man prevensjon!!!!!!!!!!!!!!
Stary Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #20 Skrevet 27. juni 2007 Nei det er jo ikke ideelt, men livet hadde ikke "gått under" liksom. Hadde takla det fint. Men som sagt lengre oppe, venter på time hos legen. Jeg skal på pilla, eller spiral. Vet ikke hva som er best? Forslag?
Stary Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #21 Skrevet 27. juni 2007 Hva med å la være å skrive hvis man verken gidder å lese igjennom hele innlegget eller har noe som helst å komme med?
Gjest -baremeg- Skrevet 27. juni 2007 #22 Skrevet 27. juni 2007 Er ikke sikker - er jo så mye kreftfare forbundet med pillene, og det samme gjelder kanskje hormonspiral? Har hørt det kan ta rimelig lang tid å bli gravid igjen om man bruker spiral - noe som det ofte kan være verdt å tenke på. Ellers kan dere jo sjekke om det finnes noen større kondomer - er ganske så sikker på at det gjør det altså.
hund&barn@fullrulle Skrevet 27. juni 2007 #23 Skrevet 27. juni 2007 Ingenting å komme med? Du spør om du er gravid.... Uten prevensjon kan man bli det ja!!!
Stary Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #24 Skrevet 27. juni 2007 Joda. Det har vi alle lært på skolen. Jeg KAN faktisk tenke, som du her spurte om jeg hadde tenkt å begynne med. Jeg vet ikke, er det du som skal lære meg det da? Å tenke altså?` For dumt. Jeg spurte vel her om sjangsen for å ha blitt gravid, og litt utlufting av tanker (faktisk) som så mange andre bruker denne siden til. Men du får ha takk for svar, og ha en strålende kveld videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå