Gå til innhold

Dumt å "presse" en evt arb.giver??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som ekstravikar ved et sykehjem..hadde det vært lov, kunne jeg sikkert jobba døgnet rundt...men problemet er at jeg får ikke neon fast stilling der, siden jeg ikke er utdannet.

Har, i håp om å få fast stilling, søkt på jobb i en dagligvare forretning. Jeg skrev i søknaden at jeg kun ønsker å jobbe på dagtid, da det pga fam.situasjon ikke passer at jeg jobber ikveld..samboer som jobber mye borte...

De har ringt meg to ganger fra dagligveren, og spurt om jeg er interessert, men at de ikke kan love at jeg kun får dagarbeid. I dagh var jeg innom, og da gikk jeg rett på sjefen...han spurte fortsatt om jeg kunne begynne der, og at de jobber med å prøve å få til at jeg får det jeg vil...

Jeg har jo liksom den jobben jeg har, og jobber noen kvelder i ny og ne, men som ekstravikar kan jeg flexe ganske mye....tar de vaktene jeg vil...det er så mangel på folk, at jeg får det omtrent akkurat slik hjeg vil..

Så jeg sa til han at jeg skla vurdere det, om hna tilbyr meg 80% fast på dag, så kan jeg alltids ta en kveld i ny og ne, om det passer med friperioder til samboern osv.

Jeg er ikke arbeidssky, men det er en kabal som skal gå opp...barnehage, jobb+++

Er jeg veeeeldig kresen som krever dagarbeid? Jeg kan jo like godt fortsette der jeg er nå da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det arbeidstakers marked, er det arbeidtakers marked. Og lar han seg presse til å gi deg det du vil ha, vil han jo ha deg? Synes du er tøff, stå på krava.

Skrevet

Nei, har du anledning til sette krav, skal du bare gjøre det!

Skjønner godt at du insisterer på dagarbeid med småbarn! Det er helt normalt!!

Stå på:) Tenk på deg selv. Arb.giver skal du ikke føle noe ansvar for. De tider er forbi, da man hadde lojalitet til arb.giver og arb.plass!

Etter noen år i arb.livet har jeg skjønt at det som er viktig er godt samhold med kolleger, og åpenhet med kolleger om lønnsspørsmål og rettigheter.

Ledelsen spiller ikke på samme lag som oss ansatte! (jeg jobber i helsevesenet)

Skrevet

Jeg vet de trenger folk...Og han sa de jobber for å få til en løsning for meg, men at om jeg vil kun jobbe dag, hva med de andre som har små barn og ta hensyn til osv...Men det re ikke mitt problem vel? Mulig de har en far til barna som jobber i nærheten, og kan hente i bhg+++

Jeg orker ikke å være avhegig av svigers og mine egne foreldre til pass fordi jeg skal på jobb, liksom...jeg har jo bhg til det! Æsj, føler meg vanskelig nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...