Gå til innhold

Penger til pappa'n i pappaperm - trekke 50% skatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

Fikk brev fra Nav ang juni-penger til pappa'n.

Det er i utgangspunktet mindre enn hans vanlige mnd-lønn, og i tillegg trekkes det 50% skatt. Kan det være mulig? Jeg har hatt 100% lønn i permisjonstida, så da skulle jo også han få det? *frustrert*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere levert skattekort til nav? Hvis ikke er det nok derfor det blir trukket så mye.

Ang summen, så betaler ikke nav ut månedsvis, men per uker/dager. Derfor kan det hende at det blir litt mindre i juni som er en kort måned med fem helger!

Skrevet

Nei, har ikke levert skattekort til Nav. Burde jeg visst at vi skulle gjøre det? Jeg har fått lønn i perm.tiden fra arb.giver, som har fått igjen penger fra Nav. Samboers arb.giver trodde at det samme gjaldt han. Og da er det jo ikke naturlig å levere skattekort til Nav.

Grrrrrrrr, what to do?? Vi MÅ ha de pengene, herregud- det er 10.150,- i skatt!!! *deppa nå*

Skrevet

Dere får trøste dere med at da kan det jo bli et hyggelig skatteoppgjør til neste år!

Skrevet

Min samboer leverte heller ikke skattekort til nav, men de kontaktet enten arbgiveren eller likningskontoret for å få opplysningene de trengte, og trekte korrekt. Han fikk også pengene for alle 5 ukene i samme utbetaling, selv om permisjonstiden rakk borti tre forskjellige måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...