Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Han spiser 1/1 brødskive til frokost, det samme til lusj, av og til får jeg i han litt fruktmos også. Middag spiser han nesten ikke, h sjelden jeg får i han et halvt middagglass. Til kvelds spiser han grøt av ca 60 ml melk og litt brød. Han er veldig kresen, så er ikke så lett å få i han annen mat heller. Vi spiser litt frukt og/eller kokte grønnsaker til mellommåltid innimellom da, også drikker han en del melk (prøver å ikke la de bli for mye, for den metter nok..)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Glemte å skrive at han er 1 år og 10 kg, og verken lege eller helsesøster deler min bekymring.. hva spiser deres 1-åringer?
En_av_hver Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Syntes ikke det var så lite jeg........ Her varierer det litt, men snuppa spiser litt grøt til frokost (ikke mye, hun vil nesten ikke ha mat om morgenen). Til lunch spiser hun en halv brødskive, til middag ett middagsglass (nesten det eneste hun virkelig ser ut til å like he, he) og en god porsjon grøt til kvelds. Hun får frukt og yogurt alt etter som hvor mye hun spiser til måltidet. Spiser hun lite, fyller jeg på litt med en av delene. Til hvert måltid får hun vann. Etter frokost, lunch og kvelds får hun melk på flaske. Siden dette er siste "babyn" min må vi holde litt på flaskekosen :-) Gir bevisst melken ETTER maten for at den ikke skal ta så mye plass i magen:-) Hun var 10 kg på ett års kontrollen. Det var faktisk de tre andre guttene på barselgruppa også. Tror ikke du skal bekymre deg så lenge han virker fornøyd:-)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Takk for svar! skal prøve å slappe av litt mer. Godt å se at det er flere som gir melk på flaske, syns alle rundt meg stresser med å slutte med flaske, men de nekter gutten min på, den kosen må han bare ha
En_av_hver Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Jeg skal nok slutte med flaska på dagen om ikke så lenge, men der er såååååå kos!!!! Spesielt på kvelden når hun er trøtt. Er en liten turbo ellers, men da er hun så kosete og deilig!!!!! Ligger i armkroken og koser med kluten sin.....sukk. DET skal vi gjøre leeeenge det..:-) Kos deg med gutten din du, han er sikkert en go`ing han :-)
BizziBee Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Jenta mi spiser omtrent det gutten din spiser, bortsett fra at jeg gir 2 grøtmåltider (frokost/kveld). Jeg var også bekymret en periode, men vekten øker jevnt og trutt og hun følger kurven sin. Var 10.3 kg på 1 års kontroll. Jeg har sluttet å sloss om middagen som har vært det store problemet. Klarer verken å lage eller kjøpe noe som hun virkelig liker godt.
*Ulrikke* Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Så lenge han får sunn mat, så får han velge selv hvor mye han skal spise. Tro meg, det tok meg en stund før jeg klarte å gi blaffen i hvor mye snuppa mi dyttet i seg, men da jeg klarte det, så ble det så mye bedre for meg Hun veide 9,5 kilo da hun var 16 mnd, det var i mars. Det var omtrent det samme som i august. Ingen leet et øyelokk på helsestasjonen heldigvis. Nå er hun snart 20 mnd, og absolutt ingen storspiser. Vet ikke hvor mye hun veier nå, men vi kan jo håpe at hun har passert 10 kilo! Dropp å gi mye melk på dagtid. Det stopper opp MYE av appetitten på mat! Snakker av erfaring, ja - jeg tenkte som så at "så lenge hun drikker så er det ihvertfall bra" - men hun drakk seg jo mett istedenfor...
morsara Skrevet 28. juni 2007 #8 Skrevet 28. juni 2007 Gutten min äter omtrent lika mycket som din, men två grötmåltider. Han får bröd till lunch och en bägare yoghurt med mosad banan. På det viset lurar jag i honom en halv banan i tillägg. Han äter omtrent inget om han inte får leksaker att leka med när jag matar honom. Han vägde oxå 10 kg på 1 års kontrollen och har följt sin kurva hela tiden så det är ingren grund till bekymring. Men jag är väldigt frustrerad över att han är så småspist...Försöker att ta det med ro men det är inte lätt...
IdaJacobine Skrevet 28. juni 2007 #9 Skrevet 28. juni 2007 Omtrent som datteren min, men hun får litt småmat innimellom, feks yoghurt, fruktmos eller rugkjeks i tillegg til frukt i biter. Også drikker hun fremdeles litt for mye melk... Hun veier bare 9 kg og er bitteliten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå