Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen i dag for mini hadde masse utslett.. viste seg å være eksem, og jeg måtte ikke bade med såpe og bruke sensitiv vaskepulver, smøre inn med spes. salve hver dag + kortisonsalve til utsletta er borte etc...

men det jeg lurer på er hva skal jeg lissom vaske han med?? på håret og sånt? fikk beskjed om å bruke BARE olje i vannet, men håret blir jo fett av olje?

i alt virrvarret glemte jeg bort at han hadde hår gitt..

noen som kan hjelpe meg her? noen med erfaring?

takker for all hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker kun med vann med bittelitt olje. Kun en sjelden gang har vi et par dråper babysåpe i vannet. Hun er 6 mnd, har aldri vært sår, og håret blir ikke fett for man bruker jo kun noen få dråper olje til en badebalje. Går så greit at:)

Skrevet

Har aldri brukt såpe når jeg har vasket kroppen til jenta mi. Kun noen dråper olje i vannet. Hun er tre måneder og har ikke vært sår enda. Kanskje en gang hver tredje uke bruker jeg en babyshampo i håret hennes, men denne er også såpefri. Jenta mi har veldig mye hår til å vere bare 3 mnd, men det går veldig bra selv om jeg bruker olje i vannet. Håret er gjerne fett kvelden rett etter at hun har badet og kanskje litt utover formiddagen dagen etter, men så er det fint igjen. Alt etter som hvor mye olje vi hadde i vannet. Men heller litt fett hår enn sår hud!

Skrevet

Samme her, poden er 5 mnd og jeg bruker kun vann.

Var bare litt sår i stompen de første ukene, zinksalven er nå pakket vekk.Jeg bruker babysåpen til Natusan når han bæsjer og det er kun annen hver uke. I badevannet er det kun olje. Jeg ble anbefalt badeoljen på apoteket NAF (hvit flaske), den er mye bedre og håret blir ikke så fettete.

Håret vasker jeg med Natusan babyshampo ved behov, 1 gang i uken noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...