Gå til innhold

åler rundt sin egen akse, normalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 5 mnd har begynt å forflytte seg, dvs at han reiser seg opp med armene og når han legger seg ned har han flyttet seg litt til høyre. Slik fortsetter han til han blir lei, dvs nesten 360 grader rundt. beveger seg kun med klokka, altså kun til høyre. Er dette vanlig? noen som har bebier som oppfører seg likt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min kar, som nå er 5 månder har gjort dette i 1- 1 og 1/2 månde nå.. de prøver bare å finne ut hvordan de skal komme seg fram.. krype..

Skrevet

Ja, det er helt normalt. Min gjorde det i 1mnd tid før han gikk over til å åle fremover.

Skrevet

Men fløtta de seg bare èn vei? han ser ut til å kun dytte med venstrehånda, derfor går det til høyre. Han åler ikke helt, løfter seg opp med armene, legger seg ned, løfter seg opp osv....

Skrevet

Det er forferdelig unormalt. Du bør sette han i vippestolen sånn at han ikke blir fristet til den slags uhumskheter igjen.

Skrevet

innlegget var ikke ment som en spøk altså...barnet mitt er under utredning nå for mulig hjerneskade, har det forhåpentligvis ikke. Pga det sitter jeg å ser på han med falkeblikk hver dag for å se om han gjør noe "unormalt". Ikke noe morro. Vil bare ha bekreftet at det han gjør ikke er unrmalt.

Skrevet

I såfall så kan du snu opp ned på ordene mine der oppe, for ja, det er helt normalt. Lillegutten min spant rundt sin egen akse fra han var 4 mnd til han kom seg opp i knestående. Etter det så var det bare en vei og den gikk fremover! ;-)

Skrevet

hihi..er som å høre om min linneha!

bare min holdt på ganske lenge.. han begynte ved rundt 5mnd.. og holdt på til han var 7mnd!

i begynelsen var det sånn som med din gutt.. gikk "tregt" opp o ned med armene.. etter hvert gikk det fortere og fortere og da han nærma seg 7mnd surra han rundt i en enorm fart:o) Har filma det og det er utolig vittig å se på!

min dytta alltid ifra med høyre armen, så det var den veien det gikk hele tida.. tror at når de finner teken med den ene armen så opparbeider de seg muskler i den armen..og gidder ikke å bruke den andre som det går treigt med:o)

Gutten din er tidlig ute ed "snurringa" si.. husker min var det i forhold til barna i mødregruppa.. og våres begynte jo på samme alder:o)

Skrevet

...godt å høre at det er flere som driver å spinner rundt:) takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...