Gjest Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Lillegutt fikk høy feber i natt. Han har vært rimelig pudding i hele dag, sovet masse. Har allerede fått 3 paracet, forrige uten effekt. Ringer legen i morgen, tror ikke det har noen hensikt å sitte timesvis på legevakten med et lite barn nå, men vurderer jo situasjonen etterhvert. Kan jeg gi ham paracet hver 4 time- dvs 1- 2 paracet til i dag/ natt, eller bør jeg ikke overskride doseringen. Tenker at han bør ikke legges med så høy feber som han har nå
karz Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Hvor gammel er han? Får han i seg nok drikke? Det er det viktigste. Hvis han er helt slapp og ikke orker noe ville jeg nå ringt legevakten og forhørt meg litt jeg da. Små barn skal i utgangspunktet kun ha paracet hver 8. time. Legg han med kanskje bare en t-skjorte, og ikke tykk dyne. Kle av han istedet. Bedre å ringe legen en gang for mye.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Er ikkje medisinkyndig men har erfaring i den situasjonen og eg kan gje deg det svaret eg fikk. Gutten min hadde hatt halsbetendelse og føste gongen gjekk feberen ned men ungen var like dårlig, rett på legevakta sida allmenstilstanden ikkje blei bedre når feberen gjekk ned. Fikk penicilin.... Så når kuren var over på fredag regna eg med at alt var ok. Så kom feberen tilbake på søndagen......han fikk da 3 paracet og feberen gjekk ikkje noko større ned MEN han var fin i allmentilstanden så eg ringte bare legevakta for høre om meire paracet. Og da fikk eg til svar at han kunne få ein 4.gong men at eg burde drøye den så lenge eg kunne utover natta.... Han trengte den ikkje for han sov godt den natta. Ny penicilin kur på mandagen........... God Bedring!! Du kan jo altids ringe legevakta og høre om råd til du kjem deg til legen i morgo da...............
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Da var min 2år og 12kg, gløymte det. Gammal er din??
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 20 mnd og 12 kg. Mistenker en halsbetennelse jeg og. Det blir den 4 i rekka siden beg av mai:( Da gir jeg han en stikkpille i kveld før jeg legger han og tar turen til legen i morgen tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå