Gå til innhold

Pass til baby, 2,5 uker til avreise - mulig / umulig ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ordner man pass til babyer ? Datteren min er snart 10 mnd, må vel til politiet og ordne dette, men da er spm. mitt, rekker jeg det når vi reiser 12 juli ? Noen som vet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis dere gjør det i MORGEN!

Hvis ikke, kan dere jo få nødpass. Men normalt tar det 10 dager å få ett pass

Skrevet

Okei =) Takk for svar !

Hvordan gjør man det med bilde ?

Skrevet

passet til mini fikk vi etter 5 dager, saa det skulle gaa fint. de sier vell 10 dager tror jeg. dra i morgen saa gaar det saa godt saa. husk passbilde av henne og skriftlig bekreftelse av barnets far(+hans legitimasjon) om han ikke skal vaere med til politiet. :)

Skrevet

Ta bilde hos fotograf:)

Skrevet

Det taes på politikontoret.. De gir dere instrukser :-)

Skrevet

kan hende du er heldig, tar ca 10-14 dager nå i ''ferietiden'' fikk jeg til svar da jeg var nede og hørte på politistasjonen her om dagen..

Fyll ut søknadsskjema, og ta med minsten til fotograf,og så på stasjon:)

http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49023&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles7_mode=skjemadetails&articles7_articleId=33089&articles8_mode=downloadskjema&articles8_articleId=33089&uicell=uicell02b&navigation1_parentItemId=1927&navigation1_selectedItemId=2453&orgUnitId=&navigation3_parentItemId=2453

Skrevet

takk dere :)

så lenge jeg har fullt foreldreansvar, trenger vel ikke far være med ? Mulig jeg må ha med papirer på at jeg har ansvaret da eller ? Kan spørre politiet om dette også jeg :)

Skrevet

vi dro til en fotobutikk og fikk tatt passbilde av han. da kan du vaere sikrere paa at det blir godkjent. munnen skal vaere lukket og barnet skal se i kamera. de sier ogsaa at oerene skal synes. :)

Skrevet

ja, ta med papirer som viser at du har foreldreansvaret. det gaar nok kjempefint! ha en flott ferie! :)

Skrevet

Jeg var på politistasjonen (Majorstua i Oslo) en mandag, og hadde passene i posten onsdag i samme uke. De fleste jeg kjenner som har laget pass har fått dem etter to dager.

Jeg tror det går helt fint, men jeg ville dratt i morgen den dag!!! Dra til Preus eller noe for å ta bilder, etter de nye reglene er det et herk å ta bilder av babyer. Blant annet må de se rett inn i kameraet, holde munnen lukket og vise begge ørene!

Skrevet

takk, får prøve på det da ja =) så lenge jeg har foreldreansvar alene, må vel ikke far underskrive ?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...