Gå til innhold

Noen som har eller har hatt dreds??Har noen spm:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en uke siden jeg fikk ordna meg dreds. Det ble hatt i bi-voks samme dag(noe som er noe herk forrresten), og jeg brukte flatjern og smelta det opp igjen samme kveld og dagen etter og gnidde og masserte det bedre inn i dredsene. De to neste dagene hadde jeg bare i voks tuppene, og dagen etter det så hadde jeg i voks i hele igjen og masserte. I går vaske jeg håret, med shampo(DEILIG!!) i hodebunnen og skyllet godt hele håret. Så var tørka jeg det og tok på ny en og en dreds og brukte flatjernet og hadde deretter i litt voks i alle og masserte igjen.

Så var det store spm, hvor mye trenger jeg å massere og hvor mye voks burde jeg ha idet og hvor lenge, før det er ganske sikkert at det ikke går opp igjen?? Hvor ofte vasket dere håret i begynnelsen og senere??

Jeg skal tilbake å få sydd ettervekst om 3 uker, men usikker på hvor ofte jeg burde gå over å massere inn ny voks i alle. (Orker ikke smelte inn ny bivoks da det var noe herk å ha i)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje litt slemt av meg å fortelle dette, men får hetta av dreds, klør bare med tanken :)

Var i australia for noen år siden( der er det veldig populært med dreds i surfermiljøet) Leste i avisen om en ung gutt som hadde omkommet og siden det ikke var noen synlig dødsårsak foretok de en obduksjon på han og fant da et edderkopprede i håret hans. Dødsårsaken ble da fastsatt til at han hadde omkommet etter gjentatte stikk fra edderkoppene i hodebunnen.. grøss og gru ...

men vi har heldigvis ikke giftige edderkopper her i landet,, men det kan jo være lurt å holde litt kontroll på hva som bosetter seg der oppe da :)

Skrevet

Oi, du har virkelig jobba med de dreadsene! Jeg hadde dreads i tre år før jeg klipte dem av meg i fjor. Jeg fikk de ordna hos frisør og da smeltet de bivoks i dem, men jeg brukte nesten ikke noe tid på å massere inn voks etter den første gangen og mine holdt godt i tre år (kunne nok holdt lengre også). Hadde de i permanentvæske (tror det var det frisøren kalte det) før de smeltet bivoksen i første gang? I så fall trenger du ikke stresse med verken voks eller å smelte bivoks i dreadsene flere ganger - hvis man har mye krøller i håret trenger man faktisk ikke bivoks i det hele tatt, bare denne permanentvæska.

Skrevet

Hehe, har å tenkt å holde det så reint som mulig. Jeg har mange tynne så det blir nok lett og oppdage om det bosetter seg noen som ikke er velkomne der. Hørt om larver og sånn, men jeg har nå tenkt til å shamponere håret en gang i uken og bruker masse voks og greier så gode vekstvilkår er det nok ikke enda oppi der hvertfall:) Kan jo bruk desinfekjonsmidddel innimellom og da,hehe:)

Men lillepastill. Det ble ikke tatt i permanentolje først nei, brukte vanlig voks deretter smeltet de inn den bivoksen.

Jeg har veldig glatt og tykt, men fint hår så jeg har dilla for at de kjære skal gli ut igjen skjønner du:)

Jeg har kjøpt permanentolje da for tenkte kanskje jeg skulle ta i det, for jg orker ikke å smelte i mere bivoks.

Nå som mye av den bivoksen har blitt borte så har det ikke glidd opp i tuppene, men det er en del tuster som kommer ovenifra som ikke er tovet inni, men det kan kanskje de på frisøren hjelpe meg å ta inni igjen??Ser litt bustete ut somme steder.

Men hvor ofte vasket du det da??

Jeg får bleike det skikkelig også tenkte jeg også farge det så blir det litt mere slitt. Deilig og ikke ha det fine lange håret, hehe:)

Men er så usikker på om at hvis jeg kutter ut å ha noe så er jeg redd det glir ut igjen.

Skrevet

jeg lagde mine selv og brukte kun vanlig voks- i begynnelsen tok jeg i ny voks et par ganger i uken og ordnet de. Vasket håret med vanlig såpe i stede for shampo.

Ut fikk jeg de aldri, så endte med å barbere av meg hele manken:)

Skrevet

Beklager at jeg ikke har svart deg før! Tror ikke du skal være redd for larver og slikt, det er bare ekstremt urenslige mennesker (les: Bob Marley) slikt skjer med. Jeg vasket håret med vanlig shampo ca en gang i uka, og jeg hadde ikke problemer med uvelkomne gjester i håret:-) Jeg hadde også mange tynne dreads - de ble jo litt tykkere og mer bustete etter hvert, men det syntes jeg ikke gjorde noe. Nå som bivoksen er borte ville jeg tatt i permanentolje, så slipper du å bekymre deg for at de skal gli opp. Jeg skjønner godt at du vil slippe å smelte mer bivoks i. De tustene som kommer ovenifra kan frisøren fikse, men når det vokser litt mer tror jeg de vil tove seg av seg selv, det gjorde det i alle fall på meg. Jeg tok etterbehandling en gang i løpet av tre år, og det var et halvt år etter at jeg tok dem. Det tovet seg selv ved hodebunnen, og så ikke rart ut.

Lykke til med dreadsene - jeg blir nesten litt vemodig av å snakke om dreads...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...