Gjest Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Det er slutt mellom meg og pappan til lillegutt. Jeg og gutten skal flytte fra han. Både jeg og pappan har adresse her. Og ingen av oss har et annet sted og være frem til jeg har funnet en leilighet. Jeg har forstått det som at jeg ikke får penger fra NAV før en av oss har endra adresse og flytta. Stemmer det? Isåfall.. Hva gjør jeg? Jeg får jo ingen leilighet så lenge jeg ikke har penger. Kan sosialkotoret hjelpe meg med penger til en eventuell husleie og livsopphold frem til får penger av NAV...? Vi skal til mekling til mandag. Men går vel ikke ann og sende inn søknader på overgangsstønad, dobbel barnetrygd osv før en av oss har en annen adresse og har flytta? Håper noen kan hjelpe meg litt...
Nit@™ Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Jeg er ikke helt sikker, men... Du og pappa`n må skrive en erklæring på at dere skal flytte fra hverandre, da kan du søke NAV. Men da bør du vite dato. Sosialkontoret kan nok hjelpe deg med livsopphold og evnt husleie om du får leilighet. Har leligheten krav om depositum kan sosialkontoret hjelpe deg med det. Ville startet der tror jeg så du får deg et sted og bo. Når du vet flyttedatoen kan du gi beskjed til nav om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå