Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, jeg blir fly forbanna når jeg hører folk snakker om at barn kjeder seg sånn når de har sommerferie. Jeg er så imot at det skal være sånn nå til dags at barn som vokser opp skal ha organisert aktivitet hele tiden. De tåler ikke fritid uten faste planer. Jeg syns det er så dumt, så dumt! Da jeg var barn elsket jeg sommerferien, det var virkelig årets høydepunkt når jeg slapp den fordømte drittskolen. Jeg så alltid frem til ferier, og grudde meg alltid til skolen skulle begynne igjen. Jeg husker ennå følelsen den siste uka i sommerferien, jeg husker hvor deppa jeg var inni meg når jeg skulle begynne på skolen igjen. Jeg syns det generelt er noe forbanna tull når folk skryter av hvor fælt unger kjeder seg når de ikke har fast timeplan. Barn skal helst gå i barnehage fra de er født, og de skal være der mest mulig. De skal ikke kunne leke på fritiden. Når de begynner på skolen skal de forgude skolen og være helt avhengig av skolen. Skoledagene skal vare lengst mulig og alle barn (også de som har hjemmeværende mor) skal helst være på SFO mest mulig. Barn skal være så forferdelig glade i skolen at de ikke vil gå hjem om ettermiddagen og helst skal de mislike weekenden og mislike ferier. Å ha ferie skal være kjedelig. Den tiden de ikke er på skolen skal de ha masse fritidsaktiviteter. Målet blir vel fra politikerne at skoleferiene skal avvikles veldig, slik at skolebarn skal ha like lange skoledager som voksne har arbeidsdager og barn skal heller ikke ha lenger ferier enn voksne. Fyfaen, hvor forbanna jeg er for dette! Jeg blir både hatsk og fly forbanna hver gang jeg hører noen si "barn kjeder seg i ferier", fordi da får jeg komplekser fordi jeg elsket sommerferien som barn og grudde meg fælt til skolestarten etter sommerferien.

Det er mange voksne som har for seg at de kjeder seg på fritiden. Mange innbiller seg at livet er over når de blir pensjonister, fordi da har de ikke evnen til å finne på noe for å fylle dagene med. Livet skal liksom bare være skolen og jobben, og foruten det er det omtrent bare å sove. Jeg hater sånne som ikke har evnen til å nyte ferie og fritid! Det er noe forbanna tull at barn skal kjede seg når de har ferie! Men nå er det nok noen voksne som velger å si at barn kjeder seg når de har ferie, fordi de voksne selv syns det er brysomt å underholde barna sine når de har ferie. Så det er ikke så sikkert at alle barn kjeder seg så fælt likevell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er`kje bare bare, du....

Skrevet

Ja tenke seg til, at barn kjeder seg innimellom!

Hvorfor hater du folk som ikke har evnen til å nyte ferie og fritid? Er vel ett fett for deg om andre ikke tar ferie vel?

Skrevet

Det er så bra vi har deg nøffemor som kan fortelle oss om livet og om hvordan alle mennesker er :-0

Skrevet

Enig i at det er en uheldig utvikling hvis barn utelukkende trenger organisert aktivitet for ikke å kjede seg. Fantasi og eget initiativ er viktig, både for voksne og barn.

Utover det blir det litt voldsomt for meg å bruke ord som "hater", "fly forbanna", osv. x antall ganger i denne sammenhengen.

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Dagens barn er overstressa over alt vi skal sette de til å gjøre.

Barn har godt av å aktivisere seg selv istedet for at vi prakker på de ting hele tiden, snart er ikke barn barn lengre.

Skrevet

Ehhhhhhhhhhhhhhh

ja

Skrevet

I dag skal helst ungan i barnehagen med en gang de kommer ut av magen. Der skal de være fra barnehagen åpner til de stenger.

Livet skal KUN handle om jobb, karriere og penger! Familieverdier?? Hva er det?? Nei det er liksom ikke så viktig lengre, blir bare mindre og mindre viktig for mange føler jeg.

Klart ungene skal ha ferie, og OM de kjeder seg, noe jeg ikke tror de gjør, de fleste i allefall, så er det sundt å kjede seg, man blir kreativ av å kjede seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...