Gå til innhold

Er jeg virkelig slem og urettferdig??? (samme som på 2.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått time til ordinær UL om 4 uker. Da har samboer ferie, og han skal da ha guttungen sin. Han mente at gutten hans bare kunne bli med... Han er fem år gammel.. Det har jo ikke jeg lyst til.. Er jeg sær? Jeg føler liksom at det er ei spesiell stund som jeg bare vil dele med sambo.. Jeg drar heller alene enn å ta med ungen hans...

Sambo fremstiller meg som skikkelig slem og urettferdig, men jeg mener jo ingenting vondt med det! Vil bare vi skal dele den spesielle stunden sammen, bare vi to.. Er det galt av meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke en gutt på 5 år får så mye utbytte av det.

Har du vært på UL før? Tenk om dere skulle få en beskjed som ikke var så bra? Da kan jo gutten få en fæl opplevelse.

Tror heller ikke at sykehusene anbefaler at søsken er med.

Ring å sjekk.

Da er det ikke du som er slem, men han som ikke har tenkt dette igjennom.

Skrevet

Ja vi var på en UL i uke 13, og alt så jo fint ut. Men du skjønner det at i februar opplevde jeg MA i uke 20, og er så redd for at dette skal skje igjen. Hvordan vil det være å få beskjed om at barnet er dødt mens det er en 5åring der? Tenker masse i den retningen også... Håper og tror jo at alt er bra, men man vet jo aldri... Huff..

Skrevet

Nei, du er på ingen måte slem og urettferdig. Dette er en spesiell greie mellom deg og sambo. Enig m Anonym: Tenk hvis ting ikke skulle være helt bra. Og uansett...-hvorfor i alle dager skal lille gutt være med? Han får uansett ikke være m inn (håper jeg da) og får ingenting ut av det. Jeg hadde aldri hatt med stesønn på fem, mens jeg ligger i stolen. Situasjonen er sårbar nok fra før.

Er det ingen som kan passe han den lille timen?

Skrevet

Oj, hadde du ma i uke 20? Det var sent. Sjønner du er litt nervøs da..

Skulle ønske og håper kjæresten din kommer til å forstå det. Og akseptere valget ditt:)

Lykke til!

Skrevet

Hei.

Skjønner godt at du kvier deg.

Jeg skal ikke ha med barna mine på ul. De er 6 og 8 år.

Viser dem heller bilde etterpå, og forklarer hva de ser. Ikke så lett alltid å se ul bilder.

Litt enig med anonym. Mener jeg har sett ett eller annet om at barn ikke skal være med på ul timen. Tror ikke det er lov.

Med tanke på erfaringen dere fikk i februar, bør jo pappaen forstå dette.

Lykke til.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Jo, snakket akkurat med mamma. Skulle egentlig spørre om hun kunne være med, men så tilbød hun seg å sitte barnevakt :) Hva skulle man gjort uten mammaer? :)

Skrevet

Åh, godt å høre. Mammane er best;)

Skrevet

Så bra det ordna seg da:-) På innkallelsene jeg har fått til UL så har det stått at de ikke ønsker at barn skal være med for de som utfører kontrollen trenger ro til å utføre målingene osv.

He he, for 20 år siden så var jeg faktisk med mor på UL når hun venta min liillebror. Da var jeg 7 år, og det jeg husker var at jeg ble så kvalm at søstera mi og jeg måtte styrte av sted for å finne en do:-) Så kan ikke si jeg husker det som en trivelig opplevelse!!

Lykke til på UL da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...