mamma*29 Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Jeg og kjæresten min har vært sammen bare et halvt år, og nå er jeg plutselig gravid........ En av første tankene var at nå er sexlivet over, før det nesten har startet! Trenger noen som forteller meg at man fortsatt kan ha god sex etter fødselen også!!!????? Man blir vel ikke helt ødelagt der nede???
tullemor_til_snart_4 Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Hei på deg;) Neida, man blir ikke ødelagt der nede, men for meg var det som å være jomfru på ny, det synes samboer også. Brukte noen ganger på å komme ordentlig i gjenge igjen. Det viktigste er bare å huske at man er kjærester og at man tar seg tid til sex selv om man kanskje har husarbeid man skulle tatt eller heller ville slappet av litt. Vi har til og med fått barnefri for å ha en skikkelig heftig natt i ny og ne(ikke ofte altså). Kan bli liksom ikke holde på hele natten når man må opp kl 6 om morgenen og har fullt kjør til kl 19-20 på kvelden. Sex livet blir selvsagt litt amputert i perioder når man har masse våken netter, og det blir litt vanskeligre å ta seg en kjapp en på badet når barnet blir eldre og løper rundt. Men man må bare bli ekstra kreative. Feks. hvis vi er på kjøre tur og tulla sovner i bilen, så er det jo ingenting i veien for å stoppe bilen på et litt avside liggenes sted å ta seg en kjapp en bak bilen;) Man må med andre ord bli flink til å planlegge spontane ting, så ikke det bare blir sengekos om natten i sengen.... selvsagt er det noen som liker det også, men for meg blir det ihvertfall litt kjedelig i lengden. Så her i huset håper vi på ettermiddagshvil i laaaang tid fremover;)
mamma*29 Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2007 Takk for svar Tullemor:) Det var godt å høre........ser liksom for meg at man blir kjempeslakk der nede, og at kroppen bare vil henge og slenge....hehe. Lite jeg vet om sånt tydeligvis! Håper virkelig at kroppen blir normal igjen etterpå..... Takk for svar. Og god sommer!!
Xa Xi Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 Som vordende far var jeg vel nesten like spent som min samboer på hvordan sexlivet ville bli etter fødselen. Det eksisterer mange myter. Min opplevelse er at ingenting føles forandret og det er like trangt og godt som før...;-) Ha en god sommer!!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 Hei! Ikke bekymre deg! Vi hadde masse sex gjennom hele svangerskapet, og etter fødselen gikk det bare en uke før vi prøvde igjen (jeg slapp å sy etter fødselen, da). Akkurat den første gangen etter fødselen var vel ikke noe høydepunkt. Jeg var litt tørr de første ukene, men så ble alt bare bedre enn noen gang! minst like trangt, og enda mer følelser der inne ;-) Så sexlivet er supert, eneste "problemet" er at jeg er forelsket i sønnen min også nå, og det er pappaen og, så vi glemmer litt å ha sex. Men vi har sex akkurat når vi vil, og det er kjempebra. Siden dere har vært så kort tid sammen, så er dere jo også nyforelsket, så da glemmer dere det nok ikke ;-)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #6 Skrevet 28. juni 2007 Hei du:) Jeg ble sydd ganske stramt nedentil etter fødselen, og det er noe som langsomt må "tøyes" ut med sex.. føler meg som jomfru igjen, og ofte hver gang vi har sex. Må si det gjør vondt, og håper det kommer seg snart. Men lysten er fortsatt på topp, gikk ikke mange ukene før den kom tilbake. Er rundt 3mnd siden fødselen nå. Har lest at orgasmene kan bli bedre og kraftigere etter en fødsel, og det tror jeg kan stemme hvertfall! men håper du slipper å bli sydd, eller at de ikke strammer til så mye når de syr. Snakka med ei jordmor om dette, ved etterkontrollen.. hun sa at det var unødvendig å stramme altfor mye, fordi kroppen restaurerer seg selv. Tror det er ganske vanlig å bli klippet og sydd som førstegangs, men IKKE nødvendigvis hvis alt går bra med deg og babyen. Jeg hadde en litt tøff fødsel, der jeg ble satt igang med drypp pga sv.skapsforgiftning, pressrier i 80min., måtte forholde meg til 4jordmødre som sa ulike ting pga skift, klippet uten bedøvelse i en svak rie(burde vært forbudt) og sydd veldig stramt. Håper du slipper dette! (skal være sagt at fødselen gikk veldig fint til å begynne med, dette var KUN i slutten) Klarte meg bra bare med litt lystgass. Det setter sine spor nedentil. Men veeeldig viktig med knipeøvelser, også for å få fortgang på healingsprosessen nedentil! Sex hjelper også for å få ting "inn" igjen=) Beklager, håper ikke dette skremte deg altså.. Du klarer deg nok helt fint!! Somregel går fødselen greit. Jeg ser frem til å bli gravid på ny,og føde flere barn.. regner med de neste fødslene går myyye bedre. Da har jo et barn banet veien fra før:) fantastisk hva kroppen vår er skapt til å gjøre. Prøv å tenke positivt, det holdt meg oppe i dette. Sa dette slik at du vet litt mer-dersom du er typen som ønsker å vite. Jeg er hvertfall slik. Så fødselen gikk bedre enn jeg hadde trodd-tross alt. Rart hva man klarer, får liksom kjempekrefter mens det står på! Greit å vite hva en har krav på, sålenge det ikke går på sikkerheten løs. Ha ønskelista klar til fødselen:) Sikre deg en god jordmor du stoler på og som ber deg "holde litt igjen" med pressinga under fødselen og veileder bra-slik at du skåner underlivet mest mulig. Bare husk å puste, og slappe godt av i pausene mellom riene om mulig:) KoOs dere masse med å kjenne spark i magen(det savner jeg!) og tiden etterpå. Skulle ikke sex-livet være på topp rett etter fødselen-fortvil ikke. Det kommer seg. Og tro meg, babyen blir det gledelige fokuset. Å få barn og bli mamma (og pappa) er noe av det STØRSTE man får oppleve i livet-tross litt slit gjennom sv.skap og fødsel. Det er sååå verdt alt! Så masse lykke til:)))
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #7 Skrevet 28. juni 2007 Oj, ble visst litt vel langt dette.. sorry:-/ dette innlegget burde kanskje vært inne på siden "min fødselshistorie", men håper du får nytte av det jeg skrev likevel.. Igjen, lykke til med sexlivet, graviditet fødsel og tiden etter:o) går nok veldig fint.
mamma*29 Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. juni 2007 Tusen takk for alle oppmuntrende svar!! Det er akkurat hva jeg trenger nå, da graviditeten ikke akkurat var planlagt.. Men begynner å forstå mer og mer at det virkelig kan bli bra!!! Hilsen meg
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #9 Skrevet 28. juni 2007 sexlivet både i graviditet og etter fødsel er minst like godt som før.jeg er i mitt tredje svangerskap og har det like godt som alltid.har sex minst annenhver dag.første gang jeg fikk barn ble det k.s og jeg hadde sex etter en uke.med nummer to(fødte en gutt på over 4,2 kg!)og hadde sex etter 9 dager.etter 14 dager var nesten alt som før igjen.litt lettere å få luft inn men rettet seg etter første halvåret.gubben er like fornøyd som før:)men husk:det mer sex du har før fødselen,det bedre er det for deg for da strammer du opp muskulaturen nede i deg og du har lettere for å komme deg etter fødselen. ikke vær redd for dette du.det går så bra at.kos dere alt dere kan:):)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 Fikk så mange sting og var så i ulage etter fødselen at vi ikke prøvde før 5 måneder. Det var ikke godt. Jeg følte meg som et svømmebasseng. Etter et års tid var alt mye bedre. men dette varierer nok veldig fra person til person.
yasmin m gutt, termin 6/11 Skrevet 6. juli 2007 #11 Skrevet 6. juli 2007 var litt vondt 3 første gangene...men så var alt normalt igjen
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #12 Skrevet 11. juli 2007 Mitt sexliv har bare blitt sååå mye bedre etter fødsel. Mulig det er fordi vi kjenner hverandre bedre og bedre, du blottlegges veldig under fødsel (da mener jeg psykisk;) ) så da blir det en større nærhet også.
twoboys & a girl Skrevet 16. juli 2007 #13 Skrevet 16. juli 2007 Ja, du kan ha kjempe god sex etter en fødsel:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå