Gå til innhold

Hvor mye....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg planlegger å bli student..hva vil jeg få i os?

Hva regnes det ut etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du vil få 10300 med mindre du tjener over 33000 (er det ikke det som er maks?), i tillegg får du jo studielån/stipend og barnetillegget der.

Skrevet

Jeg vil jo ikke ha noe inntekt utenom?!

Skrevet

nei da får du 10300 kr i os i mnd (økt visstnok i mai), 7160 (ca) i stipend/lån hvis du tar 100%, men det taper du en del på, på stipenddelen. Så kommer jo barnetrygd, barnebidrag og småbarnstillegg i tillegg. Deretter kan du søke bostøtte og dekt 64% av barnepass og studiestønad (som jeg enda ikke har lært det korrekte navnet på).

Skrevet

utdanningsstønad:) inkl. penger til bøker, semesteravgift, reisegodtgjørelser. er man student på full os lønner det seg å ta 50% lån\stipen. da er inntektgrensa høyere, og man får ca halvparten i stipend. tar du opp 100% lån\stipend vil omtrent hele beløpet bli stående som lån.

Skrevet

Takk mammaen_til_elias, der ga du meg svaret på det jeg ville vite.. så slapp jeg lage egen tråd om det :)

Men hvor har du fått vite dette da?

Skrevet

snakket med nav og de mente man ikke fikk utdannings stønad om man fikk stipend fra lånekassa.. men han viste jo ikke hvordan det virket i praksis, siden man ikke vet hvor mye stipand man får før etter på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...