Bibi m/2 nå (",) Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 19 Juni kom han......ante ugler i mosen i 20.00 tiden den 18 juni, tellte mellom kynnerne til 0200...hadde 5 min mellomrom, men tok d rolig, ville ikke ligge sååå mange timer på sykehuset denne gangen!! Lå 13 timer sist..så derfor gikk jeg å la meg. Plutselig kjente jeg det rant noe....jeg reiste meg opp og gikk på do (dette var ca.02.30) Det kom masse blod, og da tenkte jeg at nå skjer det... Ringte føden, de ba meg ringe hvis det kom mer!! Jeg sa NEI! Dette er ikke bare litt....men MASSE!!! Jeg sa jeg kommer inn....tok drosje til sykehuset, hentet barnefaren på veien. Da vi kom til sykehuset ga jeg beskjed til mie5-uker som hun kaller seg på bim....hun er min barndomsveninne Hun kom oxo etter kanskje 40 min (tidene kan være noe feil...hehe) Hadde 4 cm da jeg kom...de sa, ja du er i gang du! Jeg ble så glad!! Fikk tildelt ei fødestue....la der med svake rier som gradvis ble sterkre etterhvert.....tilslutt ba jeg om lysstgass! Den hjalp meg og fokusere voldsomt !! Holdt veninna mi i hånda etterhvert som ting ble vondere. De sjekket meg igjen.....5.5 cm....nedtur! Så var det vaktskifte....det tok tid, og på den tiden hadde jeg så vondt, og ville veldig gjerne ha epidural...men de sa jeg bare måtte vente til ny jordmor kom...jeg var sint da!!! Skrek etter epidural (trodde aldri jeg vill d, da jeg ikke trengte det sist)...men riene var veeeldig effektive da....ei ny jm kom....jeg sa."GI MEG EPIDURAL....NÅ!!" Hu sjekket meg å sa jeg hadde 7 cm og etter 30min ville han være ute....så epidural car ikke vits.. Jeg trodde aldri 30min skulle gi meg full åpning og tenkte bare "Stakkars deg om du tar feil!!" Hehe.... Veninna mi strøk meg over armen og låret hele og trøstet meg utrooolig godt , det hjalp.... Så kom trykketrangen......presset som gaal...men neeei....alf for korte rier....så de ga meg ei sprøyte i låret for å få de til og vare lengre...det gjorde de! Presset dobbelt!!! Så etter maaange press kom han. Prøvde forresten de nålene....ikke effektive for meghvertfall.....de glemte til og med ei mellom tærne....så da jeg hadde fått han ut...spurte jeg veninna mi..."Om jeg har ei nål i mellom tærne??! Hun lo og kikket..."JA!!" Hahaha.....de hadde glemt den da de tok dem ut, så jeg hadde den i mens jeg presset bebisen min ut, hehe Totalt 12 timer fra jeg begynte å ane ting var i gang til det var over....3 timer i skikkelig smerter....kan egentlig ikke klage på det! Sist drøyde det myye lengre ! Gutten heter Pasha og veide 3672g, 49 cm lang og 36 rundt hodet. Tøff opplevelse..men utrolig rørende og sterkt å få føde sitt barn...helt fantastisk!!' Takker for meg her på BIM og ønsker alle dere kommende mødre lykke til, og gled dere...det er sååå verdt hver eneste smerte...og husk....hver rie....hvor vond den er, jo nærmere målet er dere )) Kleeeem Bibi:)
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Gratulerer så masse Fin fødselshistorie
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Gratulerer så mye med den lille gutten og vel overstått fødsel
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Så fin historie!! Gratulerer med Pasha - vi sjåast på DiB *hehe*
♥Rime♥ Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Ååå gratulerer så mye Jeg visste du var i gang så jeg var så spent!! hehe.. utrolig hvor rørende det er når noen du vet hvem er, er i fødsel! Tok meg også den frihet å legge ut tråd om at du hadde født Håper dere koser dere alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå