uups123 Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 At en som trenger dagmamma fire til fem dager i uka vil at dagmammaen skal komme hjem til henne..? da kan jo ikke dagmammaen ha mer en det ene barnet å passe på da.. og tror ikke jeg ville hatt noen tråkkende rundt i huset mitt hele uka...
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 har ikke hørt om noe slikt før i allefall...uten om au pair da....?
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 jeg har hørt om det. Men som du sier så er det jo avhengig av at dagmammaen ikke passer så mange barn.
Maisie Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Jeg og søsteren min hadde dagmamma da vi var små, og da kom hun hjem til oss. Men hun passet ikke noen andre enn oss, så da gikk det jo an. Vi var av og til hos henne, men syntes i grunnen det var best å være hjemme, der hadde vi lekene våre, og det var bedre mht rutiner. Vet ikke hva som er vanlig nå for tiden, dagmammaer nå har jo gjerne flere barn å passe på for å få det til å gå rundt økonomisk. Skal man ha en dagmamma hjemme hos seg, må man finne en som man stoler på i alle fall.
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Ja. Har en venninne som med 2 andre fra barselgruppen sin har dagmamma hjemme. De er hjemme hos hun ene og de to andre leverer da ungene sine der om morningen . Ser ofte lapper på butikken efter de som søker dagmamma til å være hjemme hos seg. - Da har man litt mere kontroll og det er ofte da unge jenter som vil ha jobben. (de har jo ofte ikke noe hjem de kan være dagmamma i)
Ingen_nick_ledig Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Jeg hadde sommerjobb som dagmamma da jeg var yngre, og da var jeg hjemme hos barna... Men så bodde jeg hjemme hos foreldrene mine, så det var egentlig ikke så aktuelt å ha de der.
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 Jeg hadde dagmamma til småtten som passet hjemme hos oss. Men, det var jo faktisk tanten min da... (inngiftet)
Kosemaisen :-) Skrevet 27. juni 2007 #8 Skrevet 27. juni 2007 Jeg og en venninne passet hvert vårt barn når vi var yngre.Hadde et friår fra skole og jobbet i stedet.Da var vi hjemme hos de vi passet på (Var annenhver uke hos hun som jeg passet og annenhver uke hos hun som venninnen min passet.Er veldig vanlig her vi bor og ha dagmamma hjemme hos seg.Men da kalles det praktikant og ikke dagmamma.Vi fikk betalt 4000 i mnd og spiste all mat hos de vi var hos.I praktikantjobber fra "gammelt av" skal praktikanten også gjøre lett husarbeid,men det slapp vi:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå