Gå til innhold

Har barn vondt av å kjede seg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser hele tiden hvor flinke folk er til å aktivisere barna. De drar på bondegård,i parken,åpen barnehage osv.

Jeg gjør mye for å aktivisere datteren min, men ikke hver eneste dag. Hun har da ikke vondt av å være hjemme en dag å leke i hagen å kjede seg vel? Det må vel ikke skje noe hele tiden eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn i dag er generelt stresset, skal man tro forskningen. Dette fordi de ikke har noen mulighet til å legge opp sin egen dag.

De skysses i barnehagen og på skolen og der må de faktisk gjøre en innsats. Høyt støynivå, krav om konsentrasjon og oppførsel. Etter dagens innsats har mange program etter middag både tre og fire ganger i uka.

Er vi som foreldre for redde for at barna ikke skal få med seg alt ? Litt sport og litt kultur og ikke minst oppdragelse og intelligensfremmende aktivitet. Når kan barn slappe av og bestemme egen rytme og aktivitet ?

Har de egentlig tid til å kjede seg ?

Skrevet

det trenger jo ikke være kjedelig å leke i hagen.. synes barn har godt av å bruke fantasien sin.. slik at de ikke blir slik at de ikke kan finne på noe, så lenge det ike er masse leker og slikt.. kan ikke huske at jeg kjedet meg så veldig som barn... og jeg lekte ofte i hagen.. og slikt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...