Lykkebarn og Mathilde Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Hei. Siden det blir en del farting fremover vurderer vi nå å kjøpe reiseseng. Men da er det store spørsmålet hvilken? Har noen av dere kjøpt en allerede. Hva kan dere i så fall anbefale. Det er jo stor forskjell på pris, mykhet i madrassen og hvor enkel den er å slå opp/sammen. Leste siste Foreldre & barn i dag og der er det test at de enkelte sengene. Noen som har noen gode tips/råd før vi anskaffer en...
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Vi har kjøpt en fra Basson. Den er lett og enkel å slå sammen og sette opp. Har pose som man enkelt kan frakte sengen med også. Jeg har ikke tenkt så mye på mykheten i madrassen. Har en overmadrass fra DryKid som jeg bruker i sengen og skal ha i reisesengen. Da blir det godt og mykt, samtidig som jeg har sikret meg mot lekasjer...
marihøne ♀07 ♀09 Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Vi fikk reisesenga til Mathea i posten i dag faktisk Den har vi allerede prøvd og Mathea falt veldig til ro og fikk seg faktisk en liten dupp i den også. Og jeg som trudde vi måtte øve å sove i den - hmm hehe. Bilder av den ligger allerede ute på hjemmesiden vår under Mathea. (linken ligger også på facebook) Senga har en opplåsbar madrass og det følger med en liten pumpe. I tillegg er det en overmadrass. Kjennes veldig behagelig ut. Jeg synes de vanlige reisesengene er tunge å ha med seg på tur. Har liksom nok å dra med seg... Vi kjøpte herifra; http://www.angelbaby.no/ kjempeservice. Betalte på mandag og fikk senga i dag.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Vi har en enkel reiseseng fra Carena som er helt ok, men etter at jeg så bildene av senga til Mathea så lurer jeg veldig på å satse på den istedet. Med luftmadrass og pumpe...du verden så mye bedre enn den greia vi har hehe. PS. Så fine bilder av Mathea! Beina rett til vers og så fornøyd i senga si :-) Hun var jo også så nydelig i dåpskjolen sin :-)
heiamagen Skrevet 29. juni 2007 #5 Skrevet 29. juni 2007 Vi har kjøpt reiseseng på nomaden, de har nettbutikk også på www.nomaden.no (søk på littlelife, den kommer da litt ned på siden, koster 549). Ellers har jeg sett samme merket men ikke akkurat samme senga på Fru Lyng. Senga ligner veldig på Mathea sin men har ikke oppblåsbar bunn og så er den litt dyrere....men vi er kjempefornøyd med kvaliteten, har ikke fått sammenlignet med Matheas. Vi kjøpte den egentlig for å bruke i hagen og på stranda, og Nore synes det er kjempefint å ligge der! Er nok veldig fin å ha med på turer hvor en vanlig reiseseng blir tung å dra på, men ellers synes jeg det er litt snålt å la Nore sove på gulvet i et telt liksom...Pappaen til Nore synes senga var veldig stas, ser ut som et kjempekult babyfjelltelt (tidlig krøkes babyen som skikkelig fjellfant skal bli...
Millapril Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Jeg falt også veldig for denne sengen til Mathea, og nå har vi bestilt en sånn. Gleder meg til å ta den i bruk, og håper vi får den i tid til vår ferie. Uansett; den er nok kjekk å ha til fremtidige turer tenker jeg. Takk for tipset!
Bellen^2 Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Vi kjøpte Simo reiseseng i dag. Den var på tilbud på Babyshop og den kom vel på delt annenplass i F&B testen. Måtte jo prøve å sette den opp i stua og den virket veldig grei. Får testen den skikkelig ut når vi legger ut på en 3-4 ukers tur nordover, så da gjenstår det å se om Sebastian trives i den:)
Tussi og Maja Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Ble litt nysgjerrig på den senga du skriver om kasr. Går det greitt å bruke den inne? (Dvs man må ikke sette i telt-pluggene for at den skal bli stødig?) Hvor stor er den når du har den pakket sammen? Er den like liten som Mathea sin?
marihøne ♀07 ♀09 Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 Nore sin reiseseng er litt mindre enn Mathea sin, men ca 100 kr dyrere. Begge to kan man bruke inne og ute. Ingen teltplugger I Mathea sin er det en opplåsbar madrass og en overmadrass/dyne. Det er det ikke i Nore sin. I den er det kun den tynne overmadrassen. Ellers er de like av utseende Vi er veldig fornøyde med vår, og Mathea har nå sovet på dagtid i den ett par dager.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 6. juli 2007 #10 Skrevet 6. juli 2007 Nå har jeg også fått reisesengen fra Angelbaby. Mia digger den, sovna i den etter noen minutter og snorker fortsatt :-)
heiamagen Skrevet 10. juli 2007 #11 Skrevet 10. juli 2007 Senga/teltet vi kjøpte på Nomaden finnes i mange størrelser og former, vårt er et bittelite bomullstelt(og litt netting), ca 1 m langt med en veldig tynn madrass, popper opp av seg selv når vi tar det ut av posen og står helt alene uten plugger. Det finnes også større telt med plugger og greier eller en versjon som ligner litt mer på Brioutgaven. Synes det er veldig fint at det er bomullsduk og ikke syntetisk plastik som lukter gift......Som Matheamor skriver, teltet på angelbaby er litt større (5 cm) og med bedre madrass. Vet ikke hvordan duken er. Vi er veldig fornøyd, og det er Nore også. Bruker madrassen på Leandervugga eller ei ekstra dyne under han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå