Gå til innhold

Vi ble skjelt ut på helsestasjonen idag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skiftet helsestasjon pga. flytting for ikke så alt for lenge siden. Fikk tildelt en helsesøster som jeg ikke er alt for begeistra for. Idag skulle vi på ettårskontroll og både jeg og pappaen ble med.

Så begynte hun å spørre og grave.. Får hun pupp på natten enda, sover hun godt, osv, osv. Vi forklarte at hun sov litt dårlig for tiden, at hun fortsatt ammes på natte, at hun sover i vår seng hver natt, osv.. Da fikk vi den skjennepreken. Vi ble regelrett kjeftet opp fordi vi har valgt å gjøre det slik, at vi ikke prøver å skrike ungen i søvn, osv. Jeg trakk selvfølgelig litt på smilebåndet, og hadde litt vanskeligheter for å holde meg. Synes det at helsesøstre skal belære oss på denne måten er så utrolig klisje nå i disse dager. Da sa hun: "Ja, du må bare le!! Men det tror jeg ikke du gjør om tre år!!" Hun mente at vi måtte la barnet skrike i strekk i tre timer, uten å gå inn på rommet engang, og fordi vi IKKE gjorde det, klarte vi ikke å sette grenser for barnet vårt! MAKAN! Imorgen skal jeg ringe å bytte helsestasjon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jo opp til dere hvordan dere vil ha det.... om dere vil ha et bortskjemt barn eller ikke ;o)

Skrevet

Jaja, om hun blir bortskjemt eller ikke kan vel diskuteres;)

Men det å bruke kjeft fordi vi ikke følger boka hennes, er vel litt for drøyt spør du meg...

Skrevet

Jeg er enig i at måten helsesøster sa fra på ikke var bra. Men selve budskapet er nok kanskje ikke så dumt allikevel...........

Eldstegutten vår fikk mat noen netter innimellom frem til han var 18 mnd, men han kom aldri opp i senga vår.....................

Ei venninne av meg lot dattern sin hyle seg opp av senga og inn i foreldrenes seng ofte og det har endt med at de må legge seg sammen med ungen som nå snart er 3 år hver kveld. Da må de ligge i sin dobbeltseng med henne frem til hun sovner og hun må sove mellom de hele natten.... I tilegge får hun noen ganger sovemedisin.............

Det å lære ungene å finne søvnen selv i egen seng er utrolig viktig ( syns jeg da ) Det kommer en dag hvor en blir drittlei av å ha unger i senga

Skrevet

Det viktigste er vel uansett at den enkelte forelder tenker igjennom hva man ønsker for seg og sitt barn.

Helsesøstre som skjeller ut foreldre fordi de ikke følger strømmen må vel sies å gå utover sitt mandat.

Det er nærheten barna ønsker og da må man finne måter å løse dette på - dersom man ikke er komfortabel med skrikemetoden.

Skrevet

Bytt helsestasjon, det har vi gjort. barn blir ikke skjemt bort fordi de ligger i senga til sine foreldre vel?? Barn og mennesker er "flokkdyr" og trives best sammen med andre. Tenk på hvordan de fleste flokkdyr sover, de sover sammen for at gruppa skal være trygg. Voksne mennesker sover sammen, hvorfor kan ikke barn også sove sammeb med noen??Stå på ditt du. DEre vet best. Hva så om hun ammes på natta? er det helsesøsterens problem? Hvis ikke du har et problem med det, så skjønner jeg ikke vitsen med å dra temaet opp en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...