Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Hva mister man da? Jeg har idag full OS,stønad til barnetilsyn,dobbel barnetrygd,bidrag,bostøtte og kontantstøtte. Er det bare bostøtta som faller bort da, å så får jeg beholde de andre stønadene de 12 første mnd vi bor sammen?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 12 måneder etter at dere flytter sammen mister du alt du har av ekstra fra NAV siden du er enslig mor. Unntaket er bidrag (som er farens underhold av eget barn) og skatteklasse 2. Skatteklasse 2 vil du miste om du gifter deg eller får barn med samboer. Bidrag får man bestandig. Du vil miste alt fra den dag du evt. gifter deg eller får barn med ny samboer. Bostøtten mister du fra neste termin.
M by M Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Du beholder det du har i 12 mnd hvis ikke dere gifter dere eller får barn sammen i løpet av den tida.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Oki men går far ned i bidrag siden jeg får samboer? Han fikk et nytt barn for ca 5 uker siden så har han krav på å betale mindre da? Han har gått betydlig opp i lønn men jeg har sagt han ikke trenger å betale mer.
M by M Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Han må fortsatt betale samme bidrag. Du blir regnet som aleneforsørger et år til og din samboers inntekt har ikke noe å si for din rent formellt i 12 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå