Gå til innhold

5 mnd og BARE pupp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun spiser ikke annet enn pupp, og vil ha lite og ofte. Skal ikke klage på natta, spiser 1-2 ganger og det er helt OK, men ellers spiser hun ca 2. hver time hele dagen.

Og flaske kan jeg bare glemme. Samme med kopp og skje - vi har øvet oss i mange mnd allerede, men jenta skal kun ha pupp. Har et lite troll på 3 år også, skulle derfor ønske meg bare EN kveld fri snart... så pappa kunne stå for matingen. Men nei.

Hun er forøvrig bare 6,1 kg, men kvikk og blid, det er også rart for meg siden broren var 2 kg mer p åsamme tid. Jaja. Bare godt å få ut litt frustrasjon.. :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk fler som er i samme båt... vi har riktignok begynt med grøt på kvelden (utrolig deilig at hun SOVER mellom måltidene om natta nå), men ellers er det bare pupp. Og hun må jo uansett ha pupp til grøten. Flaske tar hun ikke.... jeg har så utrolig lyst på en fridag eller frikveld! Holder på å fly fullstnedig på veggene her jeg :( Har forøvrig også en treåring - verdens skjønneste sådan og overhodet ikke vanskelig å ha med å gjøre, men det er like fullt en treåring.

Skrevet

Jeg har stor gutt som ikke ville åpne munnen når skjea kom. Vi øvde og øvde fra 5mnd. Først da han var 7mnd ville han ha fast føde. Dette har resultert i at min store gutt har blitt mer normal, hehe. Fikk råd av HS: lag god steming, spis sammen, ikke tving, masse positiv forsterkning når man får inn litt, kanskje ta noen pauser innimellom på 2-3 dg (både for din og ungen sin del), bytt grøttype og ikke gi opp! De spiser til slutt, det er bare utrolig slitsomt mens det står på (puh!). Kan jo hende dere har prøvd alt dette. Det første min spiste var finmost potet med MM og solsikkeolje. Grøt ble han glad i rundt 8 mnd. Lykke til:)

Skrevet

Hold ut, ting blir bedre. Vi hadde samme problem- tok ikke flaske. Alt ble så mye bedre da hun begynte med mat, og der er jo ikke så lenge til du kan begynne med det.

Vi begynte med mat en uke før hun ble 6 mnd. og det digget hun. Vi begynte samtidig med kopp. Hun tok ikke vanlige Avent-kopper - man må jo suge av dem også,. med vippekopp får de begrenset i seg på den alderen og det blir mest søl. Jeg fant flotte drikkeflasker/kopper på fru Lyng - barnet trenger bare å bite i tuten for at vannet kommer ut. De liker hun kjempegodt. De er av merke Nuby. Kanskje verdt å prøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...