Mø schæl! Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Jeg er for feit! Rett og slett. Og det var IKKE noen bombe, jeg er 165 høy og veier 103 kilo. Legen min mente jeg idelt sett burde komme meg ned på 75 kilo. Buhu!!! Jeg er egentlig ganske motivert for å gå ned i vekt, for føler meg slafsete både her og der. Men det er jo så vanskelig! Og nå er det jo sommerferie og alt det medfører (familiebesøk i hele juli, bortreist). Jeg er frisk altså, men hadde tatt noen prøver som legen min ringte angående nettopp. Og da var beskjeden ganske klar... Trenger ekstra motivasjon og oppbacking, jenter :-)!!!
1881 Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Fikk du ikke tilbud om reductil? Jeg veier mindre enn deg, men fikk de pillene uten problemer hos legen. Har hatt fin vektredukjon etter jeg begynte på dem sier legen. Begynn og gå tur 30 minutter annenhver dag og øk på etterhvert. Drikk minst 3 liter vann i løpet av døgnet og legg om kosten gradvis! Lykke til, dette er jeg sikker på du klarer!
Dotten Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Masse lykke til. Om du VIL så klarer du det... he, he. Jeg vil også ned et par kilo, men klarer jeg det??? Not. Stapper trynet med for mye usunt, så kan kun takke meg selv. Men du er myyyye flinkere enn meg, så om en stund, så er du gått ned maaange kilo.... Lykke til!
Mø schæl! Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2007 Tusen takk for svar. Nei, intet tilbud om Reductil her i gården. Men er ikke de tablettene veldig dyre? Ellers kan jeg kanskje spørre om dem. Nei, ikke lett dette her med vekt, selv om jeg hele tiden har visst at det MÅTTE komme et slags "stopp", så er det vanskelig å omstille seg :-(! Men SKAL få dette til, det har jeg lovet meg selv. Stod i fare for en hjerte- og karsykdom, og da bør jo valget ikke være vanskelig. Får jeg lov til å spørre om hvor mye du veide i utgangspunktet, og hvor mye du har gått ned på reductil?
SassyMom Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Kutt ned på karbohydratene! Bytt ut brødskivene med grove knekkebrød, ta mer grønnsaker istedenfor poteter/pasta/ris. Bytt ut iskrem med saftis. Gå tur og ta opp svømming! Dette fikser du, flotte, modige, sterke kvinne! )
Mø schæl! Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. juni 2007 Hehe...takk for svar, Dotten! Problemet er bare at det ikke kun er snakk om et par kilo hos meg, men snarere 30. Puh. Har samme problem som deg med å stappe i meg for mye usunt, samt lite mosjon, så da sier det seg selv. Men tusen takk for motivasjon :-)!
1881 Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 Jeg begynte på Reductil for 3 måneder siden, 10 mg, koster ca 530 kroner for 28 tbl. Har til nå gått ned 12,2 kilo så for min del syns jeg de har hjulpet bra på. Søtsuget er borte, men jeg drikker mye mer enn ellers. Blodtrykket er også bra. Veide 86,6 da jeg begynte på dem.
SnupsaTupsa Skrevet 27. juni 2007 #8 Skrevet 27. juni 2007 Hei! Det klarer du! Meld deg på med oss i slankegruppa her på dib; PSM (project sexy mamas), der deler vi erfaringer og motivasjon! Jeg gikk ned over 20 kg på ca 5 mnd før jeg ble gravid første gang, og nå skal jeg klare å kvitte meg med 10-15 kg til!
ana baroma Skrevet 27. juni 2007 #10 Skrevet 27. juni 2007 Dersom legen din sa det, så burde han samtidig gi deg noe hjelp til dette, Om ikke reductil er det riktige, så vet jeg flere som har fått veldig god hjelp fra en dietetiker eller ernæringsfysiolog. De kan hjelpe deg med kost og trening, og du får kvalifisert hjelp. Å sette igang på egen hånd med så mange kg kan føre til den berømte jo-jo effekten, og det er du sikkert ikke interessert i:) Lykke til uansett!! Overvekt er noe dritt, og man trenger både motivasjon og omstillingsevne for å greie å greie dette på en god måte.
Mø schæl! Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. juni 2007 Tusen takk for supre og motiverende svar, jenter! Dere er flotte! Nei, å sette i gang helt på egen hånd med såpass mange kilo har jeg ikke så veldig lyst til. Jeg er jo interessert i en varig kostholdsendring, og jeg føler egentlig at jeg kan litt for lite om dette til å sette i gang på egen hånd. Jeg fikk ikke noe hjelp av legen, annet enn beskjeden om å endre kosthold og gå ned i vekt. Ja, for det er jo bare å knipse med fingrene... Men dere som sa dette med f.eks. en ernæringsfysiolog, hvor henvender jeg meg? Skal det gå via legen? Eller tar jeg det "på privaten"? Hadde sårt trengt hjelp fra fagpersonell på dette.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 27. juni 2007 #12 Skrevet 27. juni 2007 Dette går bra!! Når du har så mye du skal ned så kommer de første 15 kg til å rase av med en gang du spiser mindre og sunnere og beveger deg mer......... jeg er sikker på at du ikke trenger å være sulten en gang for å gå ned de 15 første!! Stå på : ))
selfangerkjerringa Skrevet 27. juni 2007 #13 Skrevet 27. juni 2007 Grete Roede har fungert veldig bra for meg. Gikk ned 13kg før jeg fikk eldstejenta Nå kom det riktignok to svangerskap og ødela hele greia... men jeg er igang igjen og med erfaringene fra kursene jeg har gått på gjør det mye lettere å satse på å gå ned - fordi jeg VET hva jeg skal gjøre. Nå er det viljestyrken og motivasjonen det står på, og støtte fra gubben, de rundt meg og ikke minst: resten av gjengen fra Project Sexy Mamas Stå på, Ophelius! Det er ingen lett oppgave du skal starte på, men resultatet kommer til å være verdt jobbinga Mitt råd er altså Grete Roede - det har fokus på livsstil og holdningsskapende kurs. ikke bare kaloritelling som folk gjenre tror.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå