Gå til innhold

har alle vært til jordmor?


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i min 13 uke nå... har enda ikke vært der..får ikke somlet meg til å ringe...hadde\har de fleste av dere vært der innen uke 13? eneste jeg har gått til er legen min...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg går til lege og jordmord annenhver gang. jordmor vet mer om enkelte ting føler jeg, letter å spørre ho om ting som har med babyen og fødselen å gjøre.

 

Skrevet

Jeg har enda ikke vært hos jordmor. Skal neste gang, og da er jeg over 26 uker på vei.

Skrevet

Jordmor sa at det ikke var noe som tilsa at du "måtte" komme første gnag før ette ruke 24. Er på feire da jeg, men skal neste uke, da er jeg i uke 22. Har vært en gang til lege før for å få bekreftet svangerskap og en gang pga blødninger.

Skrevet

Jeg var hos jordmor første gang da jeg var 13+5:P Somlet jeg også;)

Skrevet

er 23 uker og har heller ikke rotet meg til det enda, men vært hos legen til vanlig sjekk. skal bestille tur til jordmor, tror det er lurt å ta en prat med henne også - for min del - har flere spørsmål..:)

Skrevet

Jeg har ikke vært enda, men har bestilt time når vi er i uke 27, der jeg bor fikk vi ikke komme til jordmor før uke 24, og da er jeg på ferie... Det er vel ikke før mot slutten det er viktigst heller, så sant man ikke har eller har hatt komplikasjoner så klart... :)

Skrevet

Hadde förste jm-time da jeg var litt over14 uker på vei. Syns det var passe tid ettersom dette er förstemann og jeg hadde en del spm. jm har som regel satt av litt mer tid enn legen, noe jeg syns er bra. Lykke til!! og velkmmen til 2 trimester!

Skrevet

jeg har vært til jordmor og da var jeg 13+4, dagen etter var 1 gang til legen.

Skrevet

jeg går ikke til jm.. holder meg til fastlegen jeg :) gjorde det forrigegang også.. føler ikke det er noe spess jeg går glipp av ;)

(er utrolig svimete av meg og hadde sikkert endt opp med å gå til feil :P )

Skrevet

Vært hos lege, og skal til JM på fredag. Da er jeg 12+6.

Gleder meg, for denne JM har jeg hørt sååå mye bra om, og mine venninner med barn er oppriktig glad i henne! :)

Skrevet

Jeg kom både til lege OG jordmor på første kontroll jeg... de gjorde det slik her jeg bor. Da var jeg 7 uker på vei...

Skrevet

Har gått til jordmor annenhver uke siden 8 uke. Har masse sykdom i familien, så jeg blir fulgt tett opp. Skal fortsette til jordmor annenhver uke resten av svangerskapet.

Skrevet

var hos legen i uke 6, og hos jordmor i uke 13=)

Skrevet

Jeg har ikke vært hos jordmor, venter 3 barn så jeg har ikke helt det store behovet. Skjønner godt at det kan være greit med førstemann for da har man så mange spørsmål og jordmor har bedre tid enn legen... :)

Skrevet

Går ikke til jm, jeg. Kun fastlege.

Men hun er alltid så hyggelig, tar seg tid og spør hver gang om det er noe jeg lurer på, så ser derfor ikke helt poenget med å gå til jm heller..

Skrevet

Har ikke vært til jordmor, kun fastlege jeg også. Legen min er like ved der jeg gikk på skole, så det var mest praktisk å gå dit. Nå har legen ferie, så da tenkte jeg at jeg skulle til jordmor på neste kontroll, men det er ferieavvikling, så det er ikke ledig jordmortime i bydelen før i august.... Så vi får se...

 

Legen har alltid hatt tid, og jeg har ikke hatt noe plager, så det har vært helt alright å gå til legen på kontroll

Skrevet

Jeg går til lege hver fjerde uke (får ekstra oppfølging pga prematur fødsel forrige gang) og har ikke følt behov for å kontakte jm enda siden jeg er så ofte hos legen. Skal på ny UL om to uker og tenkte ringe jm å få time etter vi har vært på det.

Er forresten 25+ .

Skrevet

Her hvor jeg bor er det ikke vanlig med første jordmorbesøk før uke 16,men å dra til legen er vanlig mellom uke 8 og 12.

Jeg må nok vente enda en liten stund,men gleder meg til å få høre hjertelyden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...