Gå til innhold

Hvordan mat/kaker skal dere ha/hadde dere i dåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har akkurat bestilt koldtbord og dåpskake (marsipankake) hos en catering.

Og så skal jeg bake kaker ved siden av, men vet ikke hva enda.

Moro å høre hva dere andre skal ha/hadde..;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bestilt oksestek med tilbehør og karamellpudding til dessert hos catering. Ellers så baker jeg ostekake , gelekake, sjokoladekake, bløtkake, verdens beste og suksessterte. Får litt hjelp av mor og svigermor med kakene da;) vi blir ikke så mange . kun 16 stk.

Skrevet

Vi skal ha kransekake og marsipankake (med bilde av snuppa på). Skal ha 1-2 kaker til,men aner ikke hvilken. Er venner og bekjente som skal bake.

Skrevet

Vi har bestemt oss for å ta alt på et værtshus som ligger like ved der vi bor og bestiller da med mat, kaker og det som er. Blir litt dyrt, men fant ut at 18 gjester i vår stue blir ikke spesielt hyggelig. Men om jeg skulle hatt det hjemme, ville jeg gjort det akkurat slik du hadde tenkt det. Det hørtes veldig bra ut!

Skrevet

Når det gjelder mat..så blir det bacalao og lapskaus eller snitter. Ikke helt bestemt enda.

Skrevet

Kjempe lettvindt å ha det borte da;)Vi blir vel 17 stk og det hadde blitt altfor trangt hos oss også, så vi skal ha det hos mamma og pappa, litt mer plass der;)

har lyst å bake en del kaker, men får vel litt hjelp fra mamma og svigermor også tenker jeg.

Det blir vel en haug av kaker igjen, men tenkte å invitere venner hit mandag så kan de få frotse litt. Vi kan ikke spise opp alt selv..hehe..;))

Gleder meg jeg!

Skrevet

Vi hadde koldtbord med varme karbonader, eggerøre, ostefat og en haug med annen mat. Kakebordet besto av gulrotkake, daimiskake, brownies, bløtkake, en stor sjokoladekake m bilde av dåpsbarnet, kvikklunsjkake og enda en sjokoladekake. Hadde sjokolade og kjeks ved siden av.

Vi var 30 stk og måtte kaste VELDIG mye mat og kaker etterpå. Ble altfor mye.. Skulle jeg gjort det igjen ville jeg kjørt en enklere stil med snitter og 3 kaker. Det hadde holdt *;)

Skrevet

Vi bestillte tapas fra catering byrå. Av kaker hadde vi bringebæmoussekake, ostekake, kringle, sjokoladekake, kirsebærterte, marsipankake. I tillegg hadde vi stående skåler med tørket frukt og nøtter rundt omkring, godt med noe smått mens man venter på at alle skal komme seg fra kirken. Var 30 stk.

Skrevet

VI ble så mange (30stk) så vi laget like gjerne biff stroganoff, med ris og salat til.. så hadde vi bollekake, marsipankake, verdens beste, fyrstekake, kransekake, ostekake, iskakake, marengskake, sjokoladekake, trøffelkake, wealskringle og multekrem...

har kaker enda... hehe;)

Skrevet

Vi skal ha spekemat og reker med masse tilbehør. Ettertpå blir det lukket valnøtt, snickerskake, gulkake/suksessterte, fromagekake, skogbærkake, marengs med krem og jorbær og himmelsk lapsaus med vaniljesaus.....vi blir 27 stykker og jeg er ganske sikker på at det holder.

Skrevet

Mora mi lagde koldtbord, og så hadde vi aaalt for mange kaker. Hadde en liten hvit dame (ble nesten ikke smakt på), verdens beste (ca halve igjen), ostekake marmorert med bringebær og gullkrem kake (begge de forsvant, vinnere her i slekta;) anbefalest), og en klippekrans som nesten ikke ble spist av.

Skrevet

Hei!

Vi hadde spekemat med eggerøre, potetsalat, grønn salat og flattbrød, til dessert hadde vi jordbær og is, det var i alle fall en hit! Og på kakebordet hadde vi marsipankake (bestilt med blide, men pga surr hos bakeriet fikk vi uten... æsj.. så dobbeltsjekk bestillingene!), tropisk aroma, suksessterte, kransekake, jordbær og twist. Vi var 25 stk og etter alle gjestene var gått, satt vi igjen med 3/4 kransekake, 1/2 marsipankake, 1/2 tropisk aroma og 1/3 suksessterte.... Så ikke bak over stokk og stein! Joda, men kan fryse kaker, men vi her i huset er ikke spessielt glade i tina marsipankake...

Lykke til med dåp! Vi hadde en flott dag i regnværet sist søndag (mye takket være at vi fikk låne et digert partytelt, men mest pga et strålende opplagt dåpsbarn!)

Klem fra

Skrevet

Vi hadde kaffen hjemme og hadde følgende kaker:

- lukket valnøtt (barnets oldemor bestilte fra bakeri)

- suksessterte

- firkløverkake

- verdens beste (kvæfjordkake)

- krydderkake med pisket krem

- sjokoladekake med appelsinfyll

- fruktdrøm (nøttebunn, marengs og maaaasse frukt)

- bløtkake

- kanelboller

Skrevet

ps: vi var ca 22stk - 16 voksne og 6 barn.

Skrevet

VI lagde koldtbor selv med følgende retter.

Spekemat

Eggerøre

Potetsalat.

Taco med alt tilbehør

Kylling

Salat med feta.

Tzatziki

Loff

Roastbiff og remulade

Arabiske kjøttboller

Tabole(arabisk salat)

Pai med spinat og feta

Pai med kylling og paprika

Karbonader med stekt løk.

Så bakte vi Verdens Beste og youghurt kake. Bestilte marsipankake med jordbær og vaniljekrem.... Hadde også friske jordbær......

Vi var 12 voksne og 6 barn + dåpsbarnet :::

Skrevet

Hadde snitter og mange kaker til første (marsipan, sjokolade, verdens beste, gulrot og ostekake)

Denne gangen er vi ikke så mange så da er det koltbord og kransekake, sjokolade, marsipan og verdensbeste kake....

Skrevet

Vi hadde koldtbord til mat og kakerhadde vi.: Marsipan,sjokoladekake,svinekam,fromage m/jordbær og gelelokk+ at vi hadde gele og karamellpudding.

Vi var 12 voksne og 4 barn

Hadde masse igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...