Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi målte og veide jenta vår i dag, og nå er hun 79cm lang og veier 11,590 kg!! så hun veier for mye i forhold til lengden sin. Men hun er jo så aktiv,løper og spretter rundt som bare det! Så jeg skjønner ikke hvorfor hun veier så mye. Hun får kun melk morgen og kveld, ellers vann og litt utvannet juice. Jeg er veldig streng med søstsaker og gir henne heller frukt.

Helesøstra mente det kunne ha noe med forbrenningen å gjøre, og at nå måtte hun kun få faste måltider hver 4.t og ikke mellommåltid.

Ingen av oss foreldre er store.

Hva veier deres barn på 18mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutt, forresten... Helsesøster sa at han veide litt mindre i forhold til lengde, men vet nå ikke helt etter det du skrev.

Skrevet

Kjære HI!

Ville absolutt ikke stresset i forhold til dette!

Små barn regulerer fint matinntaket sitt selv, vår jobb som foreldre er å sørge for at maten de spiser er sunn og næringsrik.

Vår gutt var 80 cm og 13,5 kg på 1 årskontrollen (!) og lhar alltid ligget på øverste kurve.

Dette er akkurat som faren da han var liten. Så sto han i ro på vekten i nærmest 1 år og ble tynn og lang. Har vært det siden ;O)

Helsesøster mente at dette absolutt ikke var noe problem. Veksten til de små går i rykk og napp. Dersom det ikke er mye overvekt i familien ville jeg tatt dette med knusende ro.

Håper at du ikke bruker energi på å bekymre deg over dette...

Skrevet

ca 83 lang og nesten 13 kg

Skrevet

Sønnen vår var 81 cm og 12,6 kg på 15mnd kontrollen. Han er en stor gutt, det har han alltid vært. Han har fin vekt i forhold til lengde, men er en av de "store" barna.

Skrevet

Takk for svar!

Da skal jeg prøve å ikke tenke så mye på dette. Jeg syns det er et hysteri rundt vekta hennes hver gang vi er på helsest. Hun skal begynne i barnehagen til høsten, så da går det seg vel til tenker jeg. Vi har ingen overvektige i familien, men hun er jo veldig glad i mat da, så hun får kanskje litt for store posjoner!

Skrevet

Kjære HI:

Mener virkelig helsesøstra at det må settes inn tiltak for å regulere vekta til en pike på 18 mnd? Når hun er 79 cm og 11,5 kg?

Det synes jeg høres sprøtt ut.

Jenta di er velø så sunn, frisk og flott som bare det!!!

Skrevet

Ja, hun mener vi må kutte ut mellommåltider og hun sa også at hvis hun ikke er mett etter en brødskive til frokost, bør hun få frukt og ikke mer brød. Men hun mente ikke at vi skulle slanke henne. Når vi kjøpte nytt bilsete sa de at det var opp til 4år som de sa var 15kg.. så da tenker jeg mitt! Men, nei jeg skal ikke henge meg så opp i dette. Alltid noen som må komentere at hun er stor da, spesielt i familien, så jeg hører det ofte. Ikke så gøy det heller...

Skrevet

sa hs at du måtte "slanke" henne? herregud..at det går an.. hun er jo ikke noe stor i det heletatt... en venninne av meg sin datter veide 12 kg og var 78 cm på 1 års kontrollen.. hun fikk ikke bekjed om at det var noe unormalt...

ta det helt med ro du.. plutselig så strekker hun seg mer enn hun legger på seg

Skrevet

Mi er 79 ca - målte nå - og 10,4 kg

Mi helsesøster snakker aldri om vekt, bare forteller hvordan vi ligger an på kurven.. Men er hun borte og vi må til reserven da er det alltid at hun må spise hver 3.time og at hun er tynn..

Ville ikke stresset med det overhode!

Skrevet

Hehe, jeg synes ikke ungen din er så tung, jeg. Min er riktignok litt eldre ( 19 mnd), og bortimot 90cm lang, men han veier 16 kg!

Han er kraftig, knallsterk ( hvis jeg har han på armen og han vil ned, klarer jeg ikke å holde han oppe), men aktiv og ikke tjukk.

Men det synes kanskje dere?

Skrevet

Ikke bry deg noe om det! Her i huset har vi en gutt på 90 cm og 16 kg vi også. Helt perfekt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...