Gå til innhold

Spiser dere soft-is?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig en relativt kvalmefri dag, og jeg har så lyst på soft-is.

Men vet jo at det kan være mye bakterier i dem hvis de har dårlig renhold med maskinen..

Er dette noe gravide skal holde seg unna eller? Spiser dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg spiser!! med god sammvittighet.. har spist det mye. å er ikke blirr dårlige eller noe.. så berre kos deg med en is du :)

Skrevet

har spist mengder.. hehe. spis å kos deg.

Skrevet

Spis og kos deg.. det gjør jeg

Skrevet

Hei hei!

Kjøper ikke soft-is på alle steder pga listeriafare ved dårlig renhold. Spiser med god samvittighet på steder der jeg vet at de har gode rutiner med renholdet.

:-D

Skrevet

oooooooooooooooh trodde ikke vi kunne det jeg!!!!!!!!!!!

Gjett om jeg skal ha det da! Med masse sjokoladestrø på :-)

NAMMIS

Skrevet

oi! Så bra :-)

Tenkte at nå kom sikkert mange innlegg om at softis er fy-fy.

Men da er det jo bare å komme seg ut da!

Skrevet

HER KOMMER EN DU VENTET PÅ! Kjøpte softis på Ikea (som har fått kjeft før) på lørsdag og kastet opp hele søndag...! Men jeg kommer nok til å spise igjen, for det er så godt! Bare unngå de myke!!!

Skrevet

esso stasjoner har stor sett gode soft is.. ikke så myke :)

Skrevet

Spiser soft is ja, men er ikke noen storspiser av det til vanlig, og heller ikke nå:)

Skrevet

har aldri hørt at man ikke kan spise soft is engang jeg :P Men jeg ville holdt meg unna Ikea soft isen jeg ettersom det hun over her hadde opplevd.. creepy.... sier litt om renhold og rutiner.. huff

Skrevet

soft is? klart det!!! ;) Mmmmm. knall godt!

Skrevet

Hadde ikke klart meg uten is. det er jo helt fantastisk.

Ang softis: er man uheldig kan man jo få litt magesjau men tror ikke det har så mye å si for bebien. Bare dersom magesjauen varer over lang til og mor ikke får i seg nok væske og mat.

jeg koser meg med så mye is jeg kan få med :)

Skrevet

Det skal være strenge rutiner på rengjøring av softismaskiner. Mange maskiner virker ikke engang om de ikke får den rengjøringen som er nødvendig. Nå om sommeren vil jeg tro at det går såpass mye softis at dette ikke vil være noe problem uansett.

Noen maskiner har et system som gjør at isen alltid er fersk og muligheten for bakterier er minimal. De maskinene hvor de bruker softismiksen som helles oppi har nok større sjanse for bakterier, men vil tro at de fleste steder har såpass rullering på miksen nå at det ikke vil være noe problem.

Ang. softisen på IKEA så tror jeg evt. bakterier derfra kommer av at de har selvbetjening på softisen.

Spis softis med god samvittighet sier nå jeg! =)

Skrevet

Spiser softis, men er forsiktig med hvor jeg kjøper det.. ser ann renhold osv. Kjøper blandt annet ALDRI på Ikea, hehe...

men Softis er noe av det beste jeg og lille sparkeren vet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...