Gå til innhold

forliggende morkake påvist ved ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ultralyd på mandagen og fikk påvist totalt forliggende morkake. Jordmoren sa at hun tvilte på om den kom til å flytte på seg til fødselen. Alt stod bra til med barnet, men kjente jeg ble litt engstelig da jeg fikk denne beskjeden om morkaken. Har nå lest litt om emnet og må si jeg er bekymret for hvordan svangerskapet kommer til å bli for meg. Noen som har erfaring med dette? Håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis morkaka ligger foran mormunnen, blir det nok keisersnitt på deg, (men hadde den ligget foran mormunnen, ville jm sagt i fra, gjorde hun det?)

min ligger foran, og litt oppover, og det ser ut til at den flytter seg videre oppover etterhvert som babisen vokser, kjenner spark helt nederst i magen v skambeinet, så det bekrefter jo at det ikke er en morkake som sperrer!

er det usikkerhet rundt morkaka di, får du jo ny ul, så du burde snakke med jm om det!

Skrevet

vil ikke bekymre deg, men siden du spør vil jeg svare..en veninne av meg fødte akurat et nydelig velskapt datter, 6 uker for tidlig pga foliggende morkake....hun fikk blødninger, ble lagt inn, og lå på sykehuset 2 uker før neste blødning kom...da kunne de ikke stoppe riene, så hun fødte datteren litt for tidlig...det ble hastekeisersnitt...ofte d blir hastekeisersnitt da fødselen starter noe tidligere når man har f. morkake...men det er jo også de som går helt ut, og som ikke føder for tidlig...kanskje du er en av de? :)

Vil uansett råde deg til å ta det så rolig som du kan, og ligge mye.

Håper jeg ikke uroet deg på noen måte-de er jo så flinke nå til dags, og det kommer sikkert til å gå bra! Lykke lykke til!

Skrevet

Min morkake ligger også foran, men fikk ikke inntrykk av at det var noen grunn til bekymring. Jordmoren anbefalte meg å bruke bilbelte for gravide og det har jeg kjøpt meg.

Bekymrer meg ikke.

Skrevet

Hei

Fikk oppsatt ny ultralyd om tre uker. Fikk inntrykk av at morkaken lå foran mormunnen ja. Hun regnet ikke med at den ville flytte på seg. Takk for svar.

Skrevet

Jordmor sa at jeg trengte ikke være bekymret, men at det kunne lett bli en del blødninger utover. Men det er etter at jeg har lest om placenta praevia at jeg har blitt bekymret. Takk for svar

Skrevet

Jeg forstår godt at du er bekymret. Jeg fikk påvist delvis foranliggende morkake og skal også inn til ny ultralyd. Selv om jordmor mente det var stor sannsynlighet for at den ville flytte seg videre oppover, så er jeg litt bekymret for kanskje å måtte ta keisersnitt. Jeg synes du burde ta kontakt med jordmora di og få en ekstratime for å prate om dette. Det er ingen som har godt av å gå å bekymre seg. Lykke til!

Skrevet

Jeg har også foranliggende morkake.Har hatt mye blødninger allerede jeg da,så hos meg ble det oppdaget i uke 6-7.Mulig den vil flytte seg,er i uke 13 nå og de tror den vil bli,iallefall delvis til slutt.Det er bare å vente å se og ta det litt med ro.Jeg ble også bekymret når jeg leste om det,men vi kan jo ikke gjøre noe fra el til,desverre.I de aller fleste tilfeller går det bra,så vi får bare håpe på rolige,fine mnd`er framover....

klem...

Skrevet

Tror jeg svarte litt feil.

Forliggende morkake er når den ligger nederst.

Morkake som ligger på forveggen er noe annet - og det er det siste jeg har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...