Anast@cia og lillegutt Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Hei.. Lurer på om det er noen her ute som har litt erfaring ang pumping!? jeg har en avent brystpumpe manuell,det som er problemet er at jeg ikke klarer å tømme brystene med den..Virker som det er bare den ytterste melken som kommer! Har tatt opp dette med helsesøster også,å hun nevnte i at det var noen som kunne slite littt med utrivningsrefleksen ved pumping..Nå har jeg prøvd alt,bading og oppvarming av brystene først,bilde av lillemann,pumping av brust 2 ved amming! Vet at jeg har mye melk,lillegutt er straks 6 mnd... Så over til spm mitt,er det noen som har vært i samme båt,og evt har erfaringer å komme med..Noen som vet om det kan være en fordell med en elektrisk pume istede for manuell....Kjære ,noen??
mamman til to prinsesser Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Hei. Jeg har alltid strevd med pumpinga, kjente at det var masse melk men bare litt kom. Strevde med å få i gang utdrivningsrefleksen jeg også. Syntes det gikk bedre med elektrisk fremfor manuell, kanskje du kan låne en på helsestasjonen å prøve om det hjelper. Ellers så brukte jeg en nesespray (husker ikke hva den heter), som du kan få resept på hos legen, den hjelper til med å få melka til å begynne å renne. Lykke til.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Nå er det en stund siden, men husker jeg i begynnelsen brukte laaaaaang tid på å få i gang utdrivingen ved amming, type 5 minutter før det så vidt begynte å piple litt (fortere hvis jeg ikke hadde ammet på en godt stund). Hadde god erfaring med elektrisk pumpe på sykehuset, og ei venninne av meg som skrøt veldig mye mer av elektrisk fremfor den manuelle hun fikk låne av meg, så neste gang blir det elektrisk på meg...
Anast@cia og lillegutt Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2007 Takk for svar begge to=) Da må jeg vel prøve å få annskaffet meg en elektrisk pumpe å se om dette er noe bedre! Er jo rett og slett frustrerende.. Skal til tannlegen,så hadde vært så kjekt å fått dette i gang.slitt at lillegutt kunne vært hjemme hos far,og jeg ikke trenger å sitte hos tannlegen å bekymre meg!! Men er det flere med erfaringer,så er jeg kjempe glad for di som vil dele dem=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå