Gå til innhold

Pumping!? Noen...

Anast@cia og lillegutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Lurer på om det er noen her ute som har litt erfaring ang pumping!?

jeg har en avent brystpumpe manuell,det som er problemet er at jeg ikke klarer å tømme brystene med den..Virker som det er bare den ytterste melken som kommer! Har tatt opp dette med helsesøster også,å hun nevnte i at det var noen som kunne slite littt med utrivningsrefleksen ved pumping..Nå har jeg prøvd alt,bading og oppvarming av brystene først,bilde av lillemann,pumping av brust 2 ved amming! Vet at jeg har mye melk,lillegutt er straks 6 mnd...

Så over til spm mitt,er det noen som har vært i samme båt,og evt har erfaringer å komme med..Noen som vet om det kan være en fordell med en elektrisk pume istede for manuell....Kjære ,noen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, har ikke noe personlig erfaring.. men vet at de anbefaler en ny elektrisk brystpumpe som kalles swing. Den skal visst være bra. Så vidt jeg har forstått så brykes de manuelle pumpene mere til og "lette" litt på brystspreng o.l. Blir fort veldig slitsomt og holde på med de manuelle pumpene. Og på de elektriske pumpene kan du justere hvor "hardt" den skal pumpe slik at det blir mer effektivt.

Noe annet som også er VELDIG viktig når du pumper deg er at du slapper godt av, er du stressa o.l vil ikke melka renne like godt.

Anbefaler også og legge noe varmt over brystene før du pumper (noe du allerede har prøvd, men som er viktig)

Kan jeg spørre hvorfor du pumper deg?

Skrevet

Hei=) og takk for svar!

Jeg kjøpte pumpen til min første jente,å har samme probleme nå som da! Lite melk som kommer.Grunnen til at jeg prøver å pumpe meg er fordi lillegutt er straks 6 mnd.å jeg har ei tann jeg må fikse etter svangerskapet,dette blir rottfylling.så tar mye tid.Ifølge tannlegen!

så da hadde de vært kjekt å fått til pumpingen slik at far og barn kunne vært hjemme,den stunden dette tar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...