Gå til innhold

"nannyforeldre"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror folk ser litt mye på nannyprogrammer på tv... Er jo timeout meg her og timeout meg der. På små, små barn! Blir helt svett jeg.. Er det ikke mulig å ha en selvstendig tanke i hodet?? Er virkelig foreldre så usikre?? Mange oppfører seg som værhaner etter hvilken oppdragelsesmetode som kommer feiende inn over landet. Hvor ble det av den sunne fornuften?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje noen har glemt hvordan det var når de var små....da var jo alt så meget bedre. Nei, inne er vi musestille og sitter pent og leker i en krok. Hvis ikke så ender du i kroken likevel....

Mange foreldre er slitne og tåler ikke barns naturlige trang til utforskning av verden - derfor trengs timeout.

Skrevet

Enig, så enig! Merkelig å ikke ha fnugg av forståelse for ungene vi tross alt ( de fleste av oss) har valgt å sette til verden. Det virker som om det er om å gjøre og få barnehageplass så fort som mulig. Resultatet blir jo at man ikke kjenner sine egne unger, og gnisninger når alle er slitne etter en lang dag er uunngåelig.

Skrevet

er litt enig og litt uenig.

det som er synd er at de som tar det gode til seg etter å ha sett disse programmene mest sannsynlig ikke er det som trenger det mest.. Det som er bra er at barneoppdragelse blir belyst. Virker som mange tror det er en slags "walk in the park" med barn. Det fine med disse programmene er at de fleste viser at foreldrenes holdninger skinner igjennom og overføres til barna. Det skumle med disse Nannytingene, er at vi i Norge har en annen kultur. Her er barna ute uansett vær og vind, enten vi bor nord eller vest i landet. I disse landene som blir overrepresentert, er de aldri ute med barna sine. Bare TV Spill og type aktiviserende leker type computere ol. De lærer jo ikke aktivisere seg selv??

Skrevet

Helt enig angående det å aktivisere seg selv. Barn har ikke lenger noen toleranse for å kjede seg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...