Gå til innhold

HJELP ang"dritt katter"

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en stor flott sandkasse utenfor, snuppa å nabo barna elsker å leke i den!! men de DRITT kattene bare driter i den, har stram netting over, men de tisser å gjør fra seg likevell, har sånn "katte alarm" som skal holde kattene vekke men hjelper ikke likevell:( Vurderer å fjerne hele sandkassen å erstatte den med en mindre med lokk, men litt kjedeli det å!

Noen som har noen gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at pepper skal holde kattene borte fra sandkassa, skal prøve det selv når jeg bare får lagt ny sand i sandkassa vår.

Gjest irismor
Skrevet

Ja jeg har et godt råd. Grav opp rundt hele sandkassa og plant Tagetes. Det er en blomst som katter ikke liker. Farmor hadde tagetes i hele hagen for hun kunne ikke fordra katter.

Skrevet

er den planten bra for barn som putter allt i munnen?? villig til å prøve det meste nå... å pepper, strør man det i sanden??

Takk for svar!!!

Skrevet

Vil tro man strør det i sanden ja, leste det i et ukeblad.

Skrevet

Og her skal det opp Tagetes! Hehe..

Men er den "bra" for barn? Giftig?

Skrevet

Jeg har kjøpt sankasse med lokk. Du burde få laget ett lokk til deres sankasse så slipper du problemet.

Skrevet

ikke så lett å få laget lokk, sandkassen e gansk stor, 2,5gange 2m!!

Desuten e jeg ikke noe god på å snekkre;)

Gjest irismor
Skrevet

Ingen aning om tagetes er giftig, med det vet de vel hvis du ringer gifttelefonen. Men de er veldig effektive mot katter.

Skrevet

Tagetes kan gi hudirritasjoner.

Skrevet

Søkte på tagetes og der kom det opp at noen bruker det i maten, da er det vel neppe giftig. Funker mot mygg også, så her skal det plantes tagetes ja!!

Skrevet

Trekk en pressenning over kassen!

Skrevet

Kjøp en stor armert presening. I den ene enden sppikrer du fast en tykk planke, og fester den andre enden i sandkassa. Da kan du bare dra hele preseningen over sandkassa når den ikke er i bruk, og planken gjør at den ikke blåser vekk.

Du får også tak i plasttrekk til store sandkasser som er på slikt rullebånd (Alà rullgardinsystem) Det har dem i bhg her.

Skrevet

Det hjelper ikke.. for de kommer da inn på siden! Da må man legge planker over på siden.. men blåser det da kommer de inn der også!

Kattekrekene kommer inn uansett..

Kjøpte en liten båt med lokk vi nå, har ikke kjøpt sand enda da.. Kommer etterhvert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...