Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Et litt dumt spørsmål, men hvor og hvordan har dere vondt? Jeg er gravid med mitt tredje barn og har ikke tidligere hatt bekkenplager. Men nå har jeg begynt å få så vondt på innsiden av lårene/bekkenbunnen. Kan dette være begynnende bekkenløsning? Og hva bør jeg i så fall gjøre?
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 jeg har bekkenløsning! hadde det ikke så mye første gang som jeg har nå. Nå er det så vondt i bekkenet og nedover beina.. og lysken min skriker etter hjelp da jeg prøver å snu meg i senga. det er helt jevlig, Kjennes ut som den rives ut av kroppen. ellers har jeg velig vondt i ryggen og er mye sliten.. gjør veldig vondt da jeg er på do. snuffs en del vondt da jeg trykker nedentil på symfyse beinet også. det knaker og knirker. Så det er nok bare i starten for din del, og det er ikke sikkert det blir noe værre, Husk å ha beina samlet, spes da man går ut av bilen! ikke gå, ligge, eller sitte for mye. Må høre på kroppen din da den sier stop. Lykke til og prøve å nyt sv.. selv om det anskej blir litt mere vondt. stor klem
Yrha Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Det kan det godt være. Jeg har hatt to 'runder' med bekkenløsning nå. I mai hadde jeg 3 uker med ubeskrivelig vondt i korsryggen/rompa, og klarte såvidt å bevege meg rundt på krykker. Da satt jeg stort sett i ro, og det hjalp. De siste dagene har jeg fått vondt og blitt stiv på fremsiden av bekkenet og nedover lårene. Helt forskjellig fra siste gang, men er visst bl. Det beste du kan gjøre er å være mest mulig i ro, med unntak av noen styrkeøvelser som styrker bekkenet. Og ikke gjør tungt husarbeid!!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Har vondt i "skambenet" for det meste. Men kjenner det noen gang i hoftene og bak i rump også. I går var jeg nesten ikke gangbar pga smerter i "skambenet", men fikk slappet av en liten time på sofaen, og prøvde meg på ergometersykkelen, under sterk tvil. Det gikk kjempebra, ikke vondt en eneste gang under trening, og istedet for 40min ble det en time. Og resten av kvelden var nesten smertefri og i dag har jeg det kjempebra. Viktig det der med å stå opp på samlede ben og spre vekten jevnt:o) Og å holde seg i form. Så lenge smerten ikke blir verre under trening enn hva de er ellers, så har jeg erfart at dt er bra. Men det er ulikt for hvilke trening som funker, avhengig av hvor man har vondt tror jeg. HAr svømt og syklet, men klarer IKKE gå tur. Så hører jeg om de med BL som kan gå lange turer, men ikke engang sitte på en dykkel. Prøv deg fra ) Så skal du se at du greier å holde BL i sjakk. Fra jeg kjente det (ca uke 15) til nå (uke32) så har det ikke forverret seg iallefall.
aanonym Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har smerter i skambenet, korsryggen, hoftene og lærene (utsiden). Tror det er ganske typisk for såkalt "symptomgivende bekkenløsning".
LRMG Skrevet 29. juni 2007 #6 Skrevet 29. juni 2007 Jeg har også hatt vondt nederst i ryggen/rompa, i lysken og litt stikking nedover venstre benet. Men det er ikke bekkenløsning, bare overbelastning av ryggmusklene. Ryggmusklene henger visst sammen med muskulaturen i lysken. Var hos manuell teratpeut, og ha sa bekkenet mitt var fast og fint, så det var bare muskulært hos meg. Fikk noen ultrakjedelige ryggøvelser som straff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå