emilie og thea sin mamma Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Nå har Thea hatt diare me 6-10 bleier i 15 dager.Syntes det har vart utrolig lenge.Men hun er i fin form og spiser normalt.Men legger jo ikke på seg når det renner ut igjen etter amming....Blir litt frustrert,,..- Var til legen forrige onsdag,men fikk bare beskjed om å prøve blåbærsaft og banan for å stabilisere magen.Men hun er ikke så begeistret for det,så ingen virkning. Flere som har opplevd det samme eller vet hva det kan skyldes???
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Dra tilbake til legen og få tatt avføringsprøver. Jeg fikk beskjed om at diare som varer i lengere tid skal sjekkes ut nøyere med avføringsprøver og eventuelt henvisning til sykehus.
emilie og thea sin mamma Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2007 Takk,ska på helsestasjon å snakke med helsesøster å veie etterpå nå.Det er jo på tide å sjekke det opp,kan jo ikke holde på sånn lenger.. HI
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 me hadde det same sist veke, etter 14 dagar med diare kom det ei tann.. Så gjekk det 3 dagar så var diareen vekke. Er det tann på veg? Lukke til
emilie og thea sin mamma Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2007 Hei igjen.Vært å levert inn avføringsprøve av jenta idag.Skikkelig grønt.) 9 bæsjebleier i dag også,syntes det er mye jeg.Hadde dere også så mange om dagen,mor til whisky?Hun har ekstremt kløe inni munnen,så er sikkert tenner som ulmer der.Men har vært på helsestasjon,de sier at et par dager med diare kan komme av tenner.Men ikke så lenge og så mange om dag som vi har hatt.Er spent på svar på fredag.Veide idag,ikke gått opp noe på 14 dager...
LisaColli Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 snuppa hadde diaré i 2 uker rett før hun ble 5 mnd. hun var helt fin ellers, og jeg passet på at hun fikk i seg nok mm. ringte legen, og de sa at så lenge allmenntilstanden hennes er bra, kan jeg ta det med ro. hun hadde bare lagt på seg 300 gram den måneden, og det skyldes nok diaréen ja. ga henne litt banan hver dag, vet ikke om det var det som gjorde utslag, men hun ble da normal igjen:) tror det var pga tenner jeg!
_svana_ Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 E og A hadde diaré i 2-2.5 uker da de var 5 mnd. Almenntilstanden var bra, de spiste og drakk godt. Tok de med til legen, men det var ikke så mye hun hadde å bidra med. Det var rundt 3-4 b-bleier i timen på det verste. Men det gikk over, og den første tannen kom ikke før de var rundt 7 mnd.
mumbo Skrevet 27. juni 2007 #8 Skrevet 27. juni 2007 Vil bare si at vi opplevde det samme. Formen var fin, men bare spinatsuppe i bleiene i to uker. Har knapt tall på hvor ofte vi bytta, det var mange ganger per døgn gitt. Da var han 5 mnd. Vi hadde nettopp prøvd å introdusere grøt, og tenkte kanskje det var sammenheng der, men det vet vi jo ikke. Utsatte grøtstarten til magen var frisk da, og da gikk det fint.
Lupinia Skrevet 27. juni 2007 #9 Skrevet 27. juni 2007 Kanskje du kan prøve GEM? Et pulver du kjøper på apoteket og blander ut i kokt vann. Det er en sukker og saltblanding som kan få orden på trøblete mager. Har prøvd det på mine små. Etter en dag har diareen avtatt, etter 2 har magen vært ok igjen. Jeg tror snuppa var 7 måneder første gang vi brukte det, og hadde hatt diare i to uker.Sjekk med apoteket om jenta di kan få det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå