Gå til innhold

Hva synes dere egentlig om trampoline??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo store sjanser for at barnet knekker fot/arm eller får hjernerystelse. Jeg har ikke trampoline, men naboen har, og ett av barna måtte på sykehuset. Det var andre gang hun hadde prøvd trampoline...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe jeg kommer til å kjøpe, kall meg hønemor, men ikke faen om jeg skal bruke pengene mine på noe enten mine barn eller naboens barn kommer til å skade seg på. Og dere som sier "at det går sååå fint", ja, det går fint helt til noen knekker nakken.

Skrevet

Trampoline er kjempebra trening og mosomt og bra for barna så lenge den brukes med måte. Foreldrene burde være mer obs på hva barna gjør på trampolinen og ha strenge regler, samt sikkerhetsnett for små barn er et must.

Men man bør aldri være mer enn en på trampolinen om gangen. Og man bør ikke hoppe flere timer om dagen.

Skrevet

Enig med sjiraffen :)

Skrevet

Jeg er ikke stor tilhenger av trampoline,men når vi er på besøk hos folk som har trampoline så lar jeg min datter(snart 3 år) få lov å hoppe. Men det er kun hvis det er under oppsyn av voksne. Aldri ellers. Kommer nok ikke til å kjøpe det er hjemme.

Skrevet

Jeg lar også barna mine få hoppe, men jeg kommer aldri til å skaffe oss en. Synes det er for skummelt...

Skrevet

signerer også sjiraffens innlegg. Er snupp like intr i trampoline neste år som i år så havner det en i vår hage også.

Skrevet

Jeg syntes det er utrolig artig man kan ha mye morro med den. Men utrolig stygt å ha i hagen så vil selv ikke ha i vår hage men låner heller naboens =0)

Skrevet

jeg synesd et er kjempe gøy med trampoline. vi har ikke plass til å ha det, men hadde vi hatt det..... ja da hadde vi hatt for lenge siden!

Skrevet

Jeg vil ikke ha det...og sønnen min får ikke hoppe noe særlig heller. Tanten hans har trampoline og hopper...hun er 4 år. Vi har latt sønnen vår på snart 2 hoppe et par ganger og han har tryna rett av...må være 4 voksne rundt for å rekke å ta han i mot på kanten osv...når han blir større kan jeg vel ikke nekte ham.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal ha noe i hagen som er så farlig og alle vet jo at de reglene ikke blir overholdt...har aldri sett voksne ha oppsyn med en sånn en og ungene hopper alltid flere når ingen ser på...så snakker man til dem og så fortsetter de når man har gått. Synes ikke man kan gi barn et så stort ansvar. Ville ikke hatt den av den enkle grunn at det ville vært min feil den dagen noen skadet seg...og det skjer alltid.

Skrevet

Vi har trampoline og gutten vår på 2,5 hopper..

Dette er super trening for han.

Trampolinen er stor, har sikkerhetsnett og vi har strenge regler i forhold til hoppingen. Han får hoppe kun så og så lenge, han får ikke gå ut og hoppe alene (vi har med vilje ikke stige til den, så han rekker ikke opp uten hjelp fra voksen). Han får ikke kaste seg i nettet osv (og andre ting som står i bruksanvisningen at ikke er lov).

Det er en bestemt "dresskode", han får ikke hoppe med sko, ikke uten sokker, helst lang bukse eller shorts som går under knærne, han får ikke bruke hettegenser eller klær med snorer der heller.

Skrevet

Vi har også trampoline. Min eldste datter kjøpte den faktisk for sine egne sparepenger for 4 år siden. Den har sikkerhetsnett rundt og står plassert et sted hvor den ikke er til sjenanse for noen. Og ja, ungene får hoppe så mye de gidder. Nå er mine to eldste 10 og 7 år gamle og vi har også visse regler. Men de får lov å hoppe så mye de bare gidder. Jeg er faktisk mer bekymret når de er ute og sykler i full fart enn jeg er når de hopper. Syvåringen er helt "vill" på sykkelen og jeg har ofte hjertet i halsen når han er ute og skrenser på grusen. Og hun på 11 syns det er stor stas å skremme meg ved å slippe styret. For meg er dette mye verre enn å se dem hoppe opp og ned på trampolina. De bruker hjelm når de sykler, men det er jammen mange andre skader men kan pådra seg ved å tryne av sykkelen.. Som disse andre har nevnt over her: brukne armer og bein f.eks. Jeg er ikke for å beskytte ungene mot alt som KAN gå galt, de må få prøve og feile. Beskytter heller mot ting jeg VET vil gå galt, men for all del, jeg har full respekt for at ikke alle liker trampoliner!!

Skrevet

den er verdt hver krone.... jenta mi elsker "trampon" sin!

Skrevet

Selv er jeg redd for å hoppe....men kommer ikke til å nekte sønnen min når han blir større. Men kommer ikke til å kjøpe trampoline selv. De tar så enormt med plass i hagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...