Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Dette er bare ett syteinnlegg. Jeg blir så lei av at jeg skal bli dratt i alle retninger. Nå er sønnen min 11 mnd, og man skulle tro at mamman min hadde akseptert at jeg og min forlovede hadde startet en familie,men ikke snakk om. Jeg bor ikke der mamma bor, ca 100 mil imellom. Derfor maser hun hele tiden om når vi skal komme.Jeg skjønner jo at hun vil treffe barnebarnet sitt. Han er det eneste barnebanet hun har, jeg er også enebarn.Når vi først reiser vil hun ikke at forloveden min skal være med. Jeg har spurt henne om det er fordi hun ikke liker han, men hun sier hun gjør det. Og når vi først er på besøk prøver hun å gjøre alt for at vi ikke skal reise tilbake. Forloveden min er fisker, så han er ute 1 mnd og hjemme 1. Hun mener at jeg og sønnen min skal flytte dit hun bor, så kan forloveden min og jeg treffes når han er på land. Jeg er 25 år og mener selv at jeg er voksen nok til å ta slike avgjørelser. Og når jeg sier at jeg ikke vil flytte sier hun at det er fordi han har manipulert meg til det.Han har ei datter på 7 år fra før av som bor der vi bor, og derfor er det jo vanskelig å flytte lang unna uansett.Og jeg er god venninne med mamman til min "stedatter", og har et godt nettverk der vi bor nå. Mamma mener at jeg har flere venner der hun bor, så jeg kan umulig trives der hvor vi bor nå. Derfor ringer hun opp til flere ganger daglig for å fortelle meg hvor trist det er at jeg ikke har det bra. Jeg blir så lei, prøver å fortelle henne at jeg trives kjempegodt,men nei d vil hun ikke høre på. Arrrg, jeg blir så lei.....
♥kinemor19og lille oliver Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 du kan jo besøke henne når forloveden din er på sjøen? si til henne at du skal være der så så lenge. maser hun om du kan være der lenger enn planlagt er det bare si nei hvis du ikke vil være der lenger. er kanksje ikke bare og bare si nei til mammaen sin, men du får da besøkt henne.
MammaDilla Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Høres litt leit ut. Forstår godt at du blir frustrert. Du må bare være sterk og stå i mot. Du er voksen og bestemmer selv hvor du vil bo
oo00oo Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Hmm.. høres ut som det er moren din som prøver å manipulere deg ikke samboer. du får sette hardt mot hardt å si at hvis hun ikke kan akseptere at du er voksen og tar dine egne avgjørelser så orker du ikke ha kontakt med henne. Da tenker jeg hun gir seg. Kanskje hun er ensom?? Hva med å hjelpe henne å få en større nettverk der hun bor? Foreslå at hun kan bli med på en aktivitet hun liker for å treffe folk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå